ابراهیم السراج: تهدیدهای البغدادی علیه حکومت سعودی را اقدامی نمایشی دانست که برای تبرئه ریاض از اتهام حمایت از داعش انجام می گیرد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم السراج» در گفت و گو با خبرگزاری «المعلومه» عراق درباره تهدید اخیر ابوبکر البغدادی، در ویدئویی که از وی منتشر شده، گفت این حرف های سرکرده داعش حاکی از تلاش واقعی برای جنگ علیه دولت سعودی نیست.

 بسیاری از کارشناسان سیاسی امنیتی در منطقه اعتقاد دارند تهدیدهای هرازچندگاهی البغدادی علیه سعودی ها بیشتر با هدف اعطای ژست ضد تروریستی به حکومت سعودی است که در سال های اخیر بصورت جدی به حمایت از گروه های تروریستی و از جمله داعش در منطقه متهم است.

السراج، عربستان سعودی را کانون و منبع صدور فتاوای خون ریزی و خشونت در منطقه معرفی کرد و گفت دولت سعودی خود تامین کننده گروه های تروریستی مسلح است و این جنایتکاران را با هدف تامین منافع منطقه ای خود و سازگار با سیاست های آمریکا حمایت می کند.

السراج در تحلیل حرف های البغدادی، به کانون و مرکز صدور فتاوای کشتار و خون ریزی در منطقه اشاره کرد که از سوی شیوخ این کشور انجام می شود.

وی تاکید کرد، اهداف و نیات سعودی ها به ویژه بعد از آنکه نام عراق و سوریه را در فهرست ائتلاف (به اصطلاح) اسلامی خود قرار ندادند، بیشتر آشکار شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    بر عکس ایشان عقیده دارم تهدید داعشی جدی است. فقط کافی است که از مرحله استضعاف بیرون بیاید تا پاداش حمایت های سعودی ها را به آن ها بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس