کد خبر 514853
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

مقامات آمریکایی و تحلیلگران نظامی تاکید کردند که روسیه می‌تواند برای سال‌ها به عملیات کنونی خود در سوریه ادامه دهد و همچنین تاکید کردند ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به هدف اساسی خود در سوریه دست یافته است.

به گزارش مشرق، مقامات نظامی و تحلیلگران آمریکایی می‌گویند که روسیه می‌تواند برای سال‌ها به عملیات و حملات خود در سوریه ادامه دهد.

در حالی که اظهارنظرهای غربی‌ها درباره عملیات روسیه در سوریه ادامه دارد،‌ برخی مقامات نظامی و تحلیلگران آمریکایی در گفتگو با یک رسانه انگلیسی اظهاراتی در خور توجه و تامل مطرح کردند.

«رویترز» در گزارشی تاکید کرد که از نظر آمریکا تاکنون هزینه‌های عملیات روسیه در سوریه قابل تحمل بوده و اهداف اصلی مسکو در قبال سوریه تحقق یافته است.

در این گزارش آمده است: «مقامات آمریکایی و تحلیلگران نظامی می‌گویند که با گذشت سه ماه از مداخله نظامی روسیه در سوریه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور به هدف اصلی خود در تثبیت دولت اسد نایل شده و با توجه با توجه به هزینه‌هایی تقریبا کم می‌تواند این سطح از عملیات نظامی را برای سال‌ها حفظ کند».

رویترز ادامه داد: «این ارزیابی علی رغم بیانیه‌ها و و اظهارات علنی رئیس‌جمهور باراک اوباما و مشاوران ارشدش که تاکید کرده‌اند ماموریت و تلاش پوتین در حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه محکوم به شکست خواهد بود».

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: «فکر می‌کنم این موضوع قابل مناقشه نیست که رژیم اسد با حمایت نظامی روسیه احتمالا در موقعیت و جایگاهی امن‌تر از آنچه قبلا بود، قرار دارد».

یک مقام اطلاعاتی آمریکا با بیان آنکه عملیات روسیه در سوریه هزینه‌های مالی چندانی روی دست مسکو نگذاشته، تاکید کرد که به گفته تحلیلگران هزینه‌های مالی عملیات در حدود ۱ تا ۲ میلیارد دلار در سال برآورد شده است. روسیه  در حال تامین مالی جنگ مذکور با بودجه سالیانه معمول حدود ۵۴ میلیارد دلاری خود است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس