شمخانی با اشاره به تصویب قانون جدید صدور ویزا از سوی آمریکا این اقدام را مغایر صریح بند حسن نیت در برجام عنوان کرد.

به گزارش مشرق، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی با تبریک دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی عراق در عملیات الرمادی و آزاد سازی بخش مهمی از مناطق اشغالی عراق از لوث وجود گروه های تروریستی بر استمرار مسیر موفق تکیه بر نیروهای بومی و اعتماد به ظرفیت های داخلی عراق برای برقرار امنیت در این کشور تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری گفت؛ آمریکا به دنبال نابودی داعش نیست بلکه از جریان تروریسم به عنوان ابزار تبلیغاتی و سیاسی برای مشروعیت بخشی به نفوذ بلند مدت خود در خاورمیانه و کشورهای اسلامی بهره می برد.

وی گفت: کشورهای منطقه از جمله عراق بدون توجه به وعده های کشورهای فرا منطقه ای باید تمام ظرفیت های خود را برای ریشه کن سازی تهدید فزاینده تروریسم بسیج نمایند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود؛ قطعنامه ها و مواضع کشورها داعش را ریشه کن نخواهد کرد بلکه اراده مردم و عزم دولتمردان است که می تواند بار دیگر امنیت و آرامش را به عراق و سوریه بازگرداند.

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به قطعنامه ۲۲۴۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تلاش آغاز شده برای حل بحران سوریه از مسیر سیاسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری در گیری های نظامی در سوریه بر لزوم اتخاذ راهکارهای سیاسی برای پایان دادن به جنگ وخونریزی تاکید داشت لیکن رویکردهای حمایتی برخی کشورها از گروه های تروریستی که متاسفانه همچنان نیز ادامه دارد موجب وارد شدن خسارت های عظیم مادی وانسانی به کشور سوریه و گسترش غیر قابل کنترل تروریسم گردید.

دریابان شمخانی با تاکید بر ضرورت احترام به حق حاکمیت کشورها، سوء استفاده از موضوع مبارزه با تروریسم برای پیگیری اهداف سیاسی و لشکرکشی نظامی را محکوم کرد و اظهار داشت؛ هر اقدامی که موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با گروه های تروریستی شده و موجب شکل گیری منازعات سیاسی و نظامی میان کشورهای منطقه گردد قطعا به نفع تروریسم و غیرسازنده خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تصویب قانون جدید صدور ویزا از سوی آمریکا این اقدام را مغایر صریح بند حسن نیت در برجام عنوان کرد و گفت: انجام اقداماتی از این دست، ضمن توسعه بی اعتمادی موجب آشکار شدن مغایرت های آشکار در گفتار و رفتار دولتمردان آمریکا نزد افکار عمومی جهانی خواهد شد.

وی افزود: نمی توان هر روز قانون و رویه ای جدید برای ایجاد محدودیت های خصمانه و سرقت غیر قانونی اموال مردم ایران به تصویب رساند و در کنار آن با بیان گفتارهای زیبا از اعتماد سازی و حسن نیت سخن گفت.

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی عراق گفت؛ عراق به صورت یکپارچه در برابر توطئه های خارجی که گسترش اختلافات را برنامه ریزی می کنند خواهد ایستاد.

وی ارتقاء مستمر همکاری های همه جانبه میان دوکشور را اجتناب ناپذیر و اقدامی در مسیر تامین منافع مشترک و شکل گیری امنیت پایدار در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت؛ تلاش های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی و حمایت همه جانبه از دولت و مردم عراق در سخت ترین شرایط امنیتی، هرگز از خاطر مردم این کشور محو نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • امیر ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    اجرای برجام رو متوقف کنید تا این قانون لغو بشه با این قانون ما دوباره تحریم میشیم فقط به یک شکل دیگه با این وضعیت حتی اگه آمریکا رسما اعلام کنه ما تحریم رو برنمیداریم باز هم مسئولان ما برجام رو متوقف نمیکنند
  • رضا ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر اون موقع تحریم بودیم حداقل میدونستیم هسته ای رو داریم و جلوی آمریکا وایسادیم ولی الآن هم هسته ای رو دادیم هم عزتمون رو و هم تحریم به یه نحو دیگه اعمال میشه واقعا الآن میشه فهمید که چرا رهبری به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودند
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    یک مسلمان نباید دچار فراموشی تاریخی شود استکبار درکنار نرمشها مترصد کوچکترین روزنه وفرصت برای نابودی می باشد
  • رضا ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر اون موقع تحریم بودیم حداقل میدونستیم هسته ای رو داریم و جلوی آمریکا وایسادیم ولی الآن هم هسته ای رو دادیم هم عزتمون رو و هم تحریم به یه نحو دیگه اعمال میشه واقعا الآن میشه فهمید که چرا رهبری به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودند
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    به نظرمن جمهوری اسلامی باید میلیون ها موشک را برای پرتاب به تل آویو و حیفا آماده شلیک کند و بعد به امریکایی ها بگوید جرات دارید از پول های مسدودشده ما برداشت کنید
  • ناشناس ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    دمت گرم نروژی جان .
  • ناشناس ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    مصوبه اخیر کنگره تحریمی جدید و نقض آشکار برجام است و دولت باید برجام را لغو نماید .
  • اباذر ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    جناب شمخانی عزیز ، زمانیکه رهبری معظم دائم ازخوشبین نبودن به مذاکرات و آمریکا و ... تذکرمیدادند شما در کدام طرف خاکریز بود؟!
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    مخالف خود برجامه یا روح برجام ؟؟؟ :)
  • مهدی ص ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    خیلی جالبه در این مملکت از مسئول و غیره گرفته همه میگویند مصوبه امریکا مغایر برجام است و دولت امریکا تخلف کرده ولی کسی نیست که جلوی اجرائی شدن مفاد و تعهدات ایران را بگیرد و آنرا متوقف کند و حتی برای اجرا کردن بندهای برجام طوری دارد اقدام میشود که هربند آن از دیگری دارد سبقت میگیرد آیا برای دولتیها محرز نشده که این مصوبات و و قوانین مخالف اصل و روح برجام است یا خدای ناکرده در پشت پرده چیزهای دیگری است که در آینده مشخص خواهد شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس