کد خبر 514712
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

بازداشت ما دو نفر در ابتدای امر می‌توانست مقداری موجه باشد، اما هرچه زمان بگذرد میدان برای دیگران و به خصوص آخوندها خالی می‌ماند و ما از سازماندهی و ایجاد یک سازمان متشکل در مقابل آنان عقب خواهیم ماند.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ سند ذیل به دیدگاه های «کریم سنجابی» و «داریوش فروهر» از چهره‌های جبهه‌ی ملی، راجع به مسائل جاری کشور در سال 1357 می پردازد. دو نفر مذکور در این زمان در بازداشت ساواک به سر می‌برده‌اند و این مطالب را گویا در دیدارهای خصوصی‌شان با مقامات ساواک ایراد کرده‌اند. از مفاد این گفتگوها می‌توان به کنه واقعی آنها و اصولاً دیدگاههای جبهه‌ی ملی راجع به روحانیت و انقلاب پی برد. در کنار توصیه‌های آنها در مورد نحوه‌ی برخورد دولت و ارتش با تظاهرات، آنچه که جلب نظر می‌کند مکنونات واقعی این افراد است.

در قسمتی از این اظهارات آمده است :«بازداشت ما دو نفر در ابتدای امر می‌توانست مقداری موجه باشد، اما هرچه زمان بگذرد میدان برای دیگران و به خصوص آخوندها خالی می‌ماند و ما از سازماندهی و ایجاد یک سازمان متشکل در مقابل آنان عقب خواهیم ماند. وقت آن فرا رسیده که جبهه‌ی ملی تلاش‌های خود را شدت دهد تا بتواند در آینده در مقابل آخوندها ایستادگی نماید.»

جبهه ملی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس