ورود مصر به جمع پرتاب‌کنندگان ماهواره‌های اطلاعاتی تا چند سال دیگر، رژیم صهیونیستی را از نظر اطلاعاتی در معرض دید این کشور قرار خواهد داد.

 به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی از آمادگی مصر برای پرتاپ نخستین رادار ماهواره‌ای در سال 2020 ابراز نگرانی کرد.

وبگاه خبری «مصراوی» به نقل از «رادیو اسرائیل» گزارش داد: مصر قصد دارد با اجرای مناقصه‌ای بین‌المللی شریکی خارجی برای عملیات پرتاپ این ماهواره پیدا کند.

رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای قاهره با پاریس در خصوص قرارداد خرید دو ماهواره نگران است و به گفته «رادیو اسرائیل»، یکی از این ماهواره‌ها برای تجسس و دیگری برای ارتباطات نظامی است.

در همین راستا،‌ سرتیپ «محمد سعید العصار» وزیر تولیدات نظامی، ماه دسامبر جاری برای ادامه مذاکرات در رابطه با این قرارداد از پاریس دیدن کرد.

«رادیو اسرائیل» ضمن اشاره به اهمیت نظامی و سیاسی این قرارداد، افزود: مأموریت این ماهواره‌ها جمع‌آوری تصاویر و اطلاعات نظامی مهم بوده و این ماهواره‌ها می‌توانند اطلاعات دقیقی و تصاویر هر نیرو و نیروهای نظامی و دستگاه‌های اسرائیل را در اختیار مصر قرار دهند.

رژیم صهیونیستی نیز مشابه این ماهواره‌ها را در اختیار دارد و از اطلاعات مهم تجسسی آن‌ استفاده می‌کند.

«رادیو اسرائیل» با اشاره به نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرد ورود مصر به جمع پرتاب‌کنندگان ماهواره‌های اطلاعاتی، این رژیم را از نظر اطلاعاتی در معرض دید این کشور قرار خواهد داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس