کد خبر 176549
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰

پهلو گرفتن دو ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر سودان در دریای سرخ نگرانی رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ناوگروه بيست و سوم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران وارد بندر سودان شد و مورد استقبال فرماندهان ارشد نيروي دريايي اين كشور قرار گرفت. اين ناوگروه متشكل از ناوشكن جماران و ناو بالگردبر بوشهر،  پس از عبور از تنگه راهبردي باب‌المندب و انجام مأموريت موفقيت‌آميز خود در درياي سرخ، در بندر سودان پهلو گرفت.

" الصوارمي خالد سعد " سخنگوي ارتش سودان در این باره به شبكه خبري العالم گفت: سفر این ناوها، ماموریتی عادي در چارچوب ماموريت هاي روزانه تمام نيروهاي دريايي سراسر جهان است.

"محمد الماجي" تحليلگر سياسي سودانی نيز در گفتگو با شبكه خبري العالم تصریح کرد: سفر این ناوها در چارچوب تبادل تجربيات میان امت اسلامي قرار دارد و این تبادل تجربیات با فشارهاي زياد خارجي روبرو است. از سوی دیگر اسرائيل برنامه گسترده اي در منطقه دریای سرخ دارد و حضور ناوهای ایرانی در این منطقه باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

این دومین سفر رزمناوهای ايراني به بندر سودان در 2 ماه گذشته است؛ سفر پیشین ناوهای ایرانی به سودان نیز با انتقاد شدید عربستان سعودی همراه شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • saeed ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    عربستان رو چه به این غلطا؟ هم ترکیه هم عربستان لازم نیست ناو بسازن. هر وقت تونستن بدون اجازه مستشاران امریکایی هواپیما از زمین بلند کنن بیان اظهار نظر کنن... والا بخدا
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    وهابیون بوی کثافتت کاراتون از دور می اد
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اصلا حالا که اینجوری شد سیاری سوییچ جماران رو دم مرز بزار هر کی حال کرد تو دریای سرخ یه دوری بزنه به کوری چشم بعضی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس