اگر افزایش نام نویسی ها به مثابه ابزاری برای فشار و توجیهی برای قانون شکنی دیده شود، تهدیدی برای مردم سالاری و بازی با قانون خواهد بود.

پست اینستاگرامی اسماعیلی از هجوم ثبت نام‌های انتخاباتی
گروه فضای مجازی مشرق - محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان در اینستاگرام خود نوشت:  افزایش تعداد داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی موضوع بحث امروز روزنامه ها ودیگر رسانه ها بود؛ مثل همیشه بعضی کاملا موافق و بعضی هم صد در صد مخالف هستند.
اما من فکر می کنم بستگی دارد که این موضوع را از چه زاویه ای بنگریم.
از این جهت که نشانه ای از اعتماد عمومی به نظام و سازوکارهای قاتونی و نشاط بیشتر برای مشارکت طیف های متفاوت در اداره امور کشور است، باید آن را پدیده ای مبارک دید.
قرنها پیش ارسطو در کتاب سياست از حضور تمام سلیقه ها در صحنه دفاع کرد و نوشت:"اختلاف كيفي، جزء ذاتي جامعه سياسي است؛ پس پيداست كه وحدت بدانگونه كه برخي مي‌پندارند، جوهر جامعه سياسي نيست و آنچه شرط رستگاري چنين جامعه‌اي پنداشته شود، به راستي مايه نابودي آنست.... براي آنكه كشوري پايدار بماند، بايد همه عناصر آن خواستار هستي و بقاي آن باشند."
دفاع همیشگی امام و رهبری از حضور حداکثری مردم و نخبگان در عرصه انتخابات نیز برهمین منطق استوار است.
اما اگر افزایش نام نویسی ها به مثابه ابزاری برای فشار و توجیهی برای قانون شکنی دیده شود، تهدیدی برای مردم سالاری و بازی با قانون خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    معتدل و معقول مثل همیشه. زنده باشی.ای کاش افراطیون و اصلاح طلبان هم روزی مثل شما گام به گام رهبری قدم بردارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس