کد خبر 514286
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه بحث عقب ماندگی مزدی را در جلسات شورای عالی کار دنبال می‌کنیم گفت:بعدازظهر امروز در جلسه شورای سه جانبه ملی،بحث عدد و رقم مطرح نیست بلکه تنها حول ماده۴۱ قانون کار بررسی‌ها را ادامه خواهیم داد.

به گزارش مشرق ، فرامرز توفیقی مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، با اشاره به اینکه بحث عقب ماندگی مزدی را در جلسات شورای عالی کار دنبال می‌کنیم، افزود: عقب ماندگی مزدی سال گذشته تا حد کمی جبران شد و امسال قصد داریم با توجه به توان بنگاه‌ها این موضوع را مجدداً‌پیگیری کنیم.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران گفت: از سال 83تا92 حدود 192 درصد کاهش دستمزد نسبت به قدرت خرید مردم داشتیم. در روز چهارشنبه نمایندگان کارگری صحبت هایی پیرامون سبد معیشت کارگران ارائه کردند و مقرر شد گزارشی برای جلسه بعدازظهر امروز ارائه شود.

 توفیقی بیان کرد: جلسه امروز بررسی مزد 95 به صورت منسجم‌تر است. شورای سه جانبه ملی به صورت تخصصی بحث مزد را در دستور کار دارد و در این زمینه مذاکراتی بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان انجام خواهد شد.

وی افزود: درخواست تشکل های کارگری این است که افزایش حق مسکن سال 94 که مصوبه شورای عالی کار را دارد در هئیت وزیران بررسی شود و سپس وارد دستمزد سال 95 شویم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس