مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت با اعلام اینکه لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری نیست، گفت: حتی وام ۱۰ میلیون تومانی بابت خرید لوازم خانگی هم نتوانست به رونق و خروج از رکود کمکی کند.

به گزارش مشرق ، شهرام میرآخرلو مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: بازار لوازم خانگی به علت تعدد نشان های تجاری و مدل و هم از حیث تولیدات داخل و واردات بازاری کاملاً رقابتی است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان  افزود: به علت رکودی که از یکی دو سال قبل اتفاق افتاد، موجودی انبارهای تولیدی و وارداتی به قدری به حد مکفی است که میل و رغبتی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

وی گفت: لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری نیست البته ضابطه قیمت گذاری سازمان حمایت باید رعایت شود ولی مشمول این نیست که ما بخواهیم به کالایی قیمت بدهیم.

میرآخرلو با بیان اینکه افزایش قیمت یکی از برندهای لوازم خانگی در بازار در حال بررسی است افزود: البته این افزایش قیمت در حالی است که کالای مورد نظر پیش از این نبوده و قیمت جدید که گفته می شود گرانتر است مربوط به مدل جدید آن کالا است.

وی گفت: در حوزه صوتی- تصویری به واسطه تغییر فناوری از پارسال روند کاهش قیمت ها را داشتیم زیرا بازار به این شکل می طلبید.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت افزود: ما بر روی میزان موجودی کالا و تغییرات قیمت نظارت داریم و حواسمان به بازار هست.

میرآخرلو گفت: البته مبنای قیمتی که الآن بر روی لوازم خانگی اعلام شده مبنای درستی نیست زیرا کالایی که پایه ندارد با کالایی که قبلاً وجود داشته مقایسه می شود که این درست نیست.

وی افزود: در بازار موج افزایش کالا وجود دارد و کسی نمی تواند کالایش را بفروشد.

میرآخرلو گفت: آخرین تغییرات قیمت که در حوزه لوازم خانگی اتفاق افتاد مربوط به سال 92 بود و الآن بازار کشش تغییرات قیمتی را ندارد و شرایط آن نیز نیست، از این رو حتی وام 10 میلیون تومانی بابت خرید لوازم خانگی هم نتوانست به رونق و خروج از رکود کمکی کند.

وی افزود: معتقد هستیم حمایت منطقی از تولید کننده به حمایت از مصرف کننده منتج می شود یعنی اگر شرایط به نحوی برای تولید کننده مهیا شود که به مواد اولیه دسترسی و تیراژ تولید مناسبی داشته باشد، منافع آن به مصرف کننده هم بر می گردد از این رو در این زمینه از زاویه های مختلف همچون حمایت های تعرفه ای و دسترسی واحدهای تولید کننده به منابع در دستور کار است

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: ما اکنون در حوزه فولاد نزدیک به دو میلیون تن محصولات فولادی در انبارهای واحدهای تولیدی و توزیعی است که عددی بسیار سنگین است از اینرو روند کاهش قیمت فولاد را داریم که این روند قطعاً به محصولات صنایع پایین دستی خود نیز تأثیر می گذارد.

میرآخرلو با اشاره به اینکه اکنون توجیهی برای تولید فولاد با ظرفیت 300 هزار تن نیست افزود: با این حال اکنون در کشور واحدهایی با تولید این ظرفیت وجود دارد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس