بر اساس آخرین آمار ۲۹۵ نفر داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه هستند و تا ۱۴ دی صلاحیت داوطلبان بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، ثبت نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۲ دی ماه در کرمانشاه به پایان رسید و در مجموع ۱۷ نفر داوطلب این مهم شدند اما در استان کرمانشاه تعداد ۲۹۵ نفر نیز داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

آمار حکایت از رشد ۸۰ درصدی تعداد داوطلبان نسبت به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد، اما از مجموع ۲۹۵ داوطلب این مهم در استان ۲۰ نفر زن و ۲۷۵ نفر نیز مرد هستند.

استان کرمانشاه ۶ حوزه انتخابیه دارد و بر اساس آمار در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ثبت نام ۱۱۶ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی نهایی شد، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۴۸ نفر؛ در حوزه انتخابیه شهرستان سنقر و کلیایی ۳۷ نفر؛ در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ۳۷ نفر؛ در حوزه انتخابیه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۳۵ نفر و در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه نیز ۲۲ نفر داوطلب شدند.

بر این اساس حوزه انتخابیه کرمانشاه بیشترین و حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه کمترین تعداد داوطلبان نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان دارند.

از مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه ۴۳ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۲۲ نفر دارای مدرک حوزوی می‌باشند.

کار بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی در هیئت اجرایی از ۵ دی آغاز و تا ۱۴ دی به طول می‌انجامد.

بعد از اتمام روند بررسی صلاحیت‌ها و اعلام وضعیت نهایی به داوطلبان، از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه برای اعتراض به نظر هیئت نظارت زمان در نظر گرفته شده و از ۲۰ دی تا ۲۶ دی ماه نیز کار بررسی نهایی صلاحیت کاندیداهای معترض انجام و با کسب نظر هیئت نظارت مرکزی ۲۷ دی وضعیت رد یا تایید صلاحیت فرد از طریق فرمانداری حوزه مربوطه به وی اعلام خواهد شد.

روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۳۰ روزه است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان دو رویداد شکوهمند ملی در انقلاب اسلامی ایران ۷ اسفند ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

سهم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی انتخاب ۸ نماینده و در خبرگان رهبری نیز ۲ نماینده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس