استاندار خراسان جنوبی از ثبت‌نام ۱۰۱ کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس در سطح این استان خبر داد.

به گزارش  مشرق، وجه الله خدمتگزار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته آخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و در استان خراسان جنوبی 101 نفر ثبت نام کردند.

وی گفت‌: از این تعداد 27 نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، 27 نفر در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه‌، 25 نفر در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، سرایان و بشرویه و 22 نفر نیز در حوزه انتخابیه شهرستانهای نهبندان و سربیشه اقدام به نام نویسی کردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد 95 نفر مرد و 6‌نفر نیز از بانوان هستند، بیان کرد: امید است مردم یک بار دیگر در روز 7 اسفندماه با حضور باشکوه در پای صندوق های رای حماسه ای دیگر در تاریخ پر افتخار این استان رقم بزنند.

وی گفت: از مجموع 101 نفری که در استان خراسان جنوبی در این زمینه ثبت‌نام کرده اند، 23 نفر دارای مدرک دکترا‌، 63 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 3 نفر دارای مدرک لیسانس و 12 نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

خدمتگزار به تفکیک گروه های سنی داوطلبان دهمین دوره مجلس اشاره کرد و افزود: از این تعداد 17 نفر در گروه سنی 30 تا 35 سال، 16 نفر در گروه سنی 36 تا 40 سال، 33 نفر در گروه سنی 40 تا 50 سال، 29 نفر در گروه سنی 51 تا 60 سال، 5 نفر در گروه سنی 61 تا 70 سال و یک نفر نیز بالاتر از 70 سال سن دارند.

وی به مرحله دیگر فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: کار بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرائی‌، به مدت 10 روز و از 5 تا 14 دی ماه جاری انجام می شود.

استاندار خراسان جنوبی به اتمام مهلت ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در 2 دی ماه در اشاره کرد و افزود:در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان 7 نفر ثبت نام کردند.

وی به مرحله دیگر فرایند انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان و اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور ، به مدت 30 روز از 6 دی ماه جاری تا 5 بهمن ماه امسال انجام می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس