کد خبر 513761
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

وزیر دفاع مالزی اعلام کرد که این کشور هیچ برنامه ای برای خرید جنگنده 'جی-اف 17' از پاکستان ندارد.

به گزارش مشرق، 'حسر الثانی مجتبر' سفیر مالزی در پاکستان هفته گذشته از تمایل کشورش برای خرید جنگنده های 'جی-اف 17' تولید پاکستان خبر داد، اما 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی گفت که این خبر را برای نخستین بار است که می شنود.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'مالیزیا کینی'، وی گفت: 'من هرگز این را نشنیده ام و برای نخستین بار است می شنوم. مالزی هیچ برنامه ای برای خرید این جنگنده ها ندارد'.

سفیر مالزی پیش از این گفته بود دولت مالزی درباره اینکه چه تعداد از این جنگنده های ساخت پاکستان را خریداری کند، به زودی تصمیم گیری خواهد کرد.

پاکستان قرارداد فروش 20 فروند جت جنگنده آموزشی معروف به 'سوپر مشاق' را با عراق امضا کرده و قرارداد فروش 52 فروند از این هواپیما به ترکیه نیز در حال نهایی شدن است.

جنگنده جی.اف-17 محصول مشترک چین و پاکستان است که فناوری و خط تولید آن ازسوی چین در اختیار پاکستان قرار گرفته است.

بحث خرید جنگنده های پاکستانی توسط مالزی در حالی مطرح شد که 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع این کشور پیش از این از مشکلات و چالش های اقتصادی نیروهای مسلح برای خریدهای جدید و نوسازی توان دفاعی سخن گفته بود.

وی به وزیران دفاع 10 عضو اتحادیه آ.سه.آن نیز پیشنهاد داده بود به دلیل کسری بودجه برای ارتقای وضعیت نظامی با همکاری نسبت به پوشش امنیتی منطقه اقدام کنند.

از سوی دیگر یک هیات نظامی فرانسه شهریور ماه امسال به مالزی سفر کرد تا شاید بتواند مقامات این کشور را متقاعد به خرید هواپیمای جنگنده 'رافائل' کند.

وزیر دفاع مالزی گفته بود بحث هایی با همتای فرانسوی خود در مورد خرید هواپیماهای رافائل انجام می دهد و با وجود بحران اقتصادی، وزارت دفاع با توجه به برنامه ریزی، تجهیز را انجام می دهد، اما خبری از عقد قرارداد بین دو طرف نشد.

تارنمای 'مالزی آزاد' پس از مطرح شدن بحث خریدهای نظامی نیروهای نظامی این کشور با انتقاد از تصمیم مالزی به ویژه بحث خرید کشتی های جنگی سری کلاس میسترال از فرانسه، نوشت: با هزینه خرید تنها یک کشتی یعنی حدود چهار میلیارد رینگیت (حدود 950 میلیون دلار) می توان چهار هزار مدرسه جدید و یا 400 بیمارستان در مالزی تاسیس کرد.

این تارنما بزرگترین چالش های امنیتی مالزی در سال های اخیر را دو بار درگیری با 300 نفر در لحدداتو در ایالت صباح و همچنین دزدان دریایی در دریای جنوبی چین و تنگه مالاکا دانست و با انتقاد از سیاست های دولت 'نجیب تون رزاق' نوشت: آیا خرید این تجهیزات مانند زیردریایی و ناو برای مقابله با دزدان دریایی و غارتگران مناسب است؟
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    بخریم. ما با بخشی از پاکستان تاریخ مشترک،فرهنگ و نژاد مشترک داریم. 52 درصد قطعات بدنه jf-17 رو پاکستان میزنه مث اینکه . مابقی هم چین. موتورم که روسی هست.جایگزین چینیشم تو راهه.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    جایگزین چینی؟ این اصلا کلا چینیه هههه
  • نصیر ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    پاکستان جنگنده آموزشی قراره به عراق بفروشه!؟؟...وای به حال ما!...
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    ما خودمون هم 20 تا سوپر مشاق تو سالهای پیش خریداری کردیم.
  • شناس ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    خوب پاکستان با جنس چینی داره کاسبی می کنه هااا ما هم که اندر خم ماکت موندیم...ماکت و دیگر هیچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس