کد خبر 513666
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

با پایان مهلت نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس دهم، آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان از استان اردبیل برای این رقابت‌ها ۲۰۳ اعلام شد تا در رقابتی نفس‌گیر چشم به هفت کرسی مجلس داشته باشند.

به گزارش مشرق، استان اردبیل پنج حوزه انتخابی در قالب شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین - پارس آباد و بیله سوار - خلخال و کوثر – مشگین شهر – گرمی دارد که از این تعداد هفت نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

به عبارتی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به عنوان حوزه مرکزی سه نماینده و از چهار حوزه دیگر هر کدام یک نماینده به مجلس شورای اسلامی می رسند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل آمار نهایی نامزدهای ثبت نام کننده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را ۲۰۳ نفر داوطلب برشمرد و تاکید کرد که میزان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس دهم در مقایسه با مجلس نهم در استان اردبیل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

ماریا موسوی بیشترین ثبت نامی برای این انتخابات را از حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین عنوان کرد و ادامه داد: تقریبا یک سوم تعداد کل داوطلبان یعنی ۷۶ نفر از این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند.

به گفته وی در این دوره ۴۷ نفر از حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار مغان، ۳۵ نفر از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، ۲۷ نفر از مشگین شهر و ۱۸ نفر از گرمی مغان برای رقابت با سایر نامزها نام نویسی کرده اند.

جانشین رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به تفکیک جنسیتی، تحصیلی و... نامزدهای ثبت نام کننده متذکر شد: ۱۸۸ نفر از ثبت نام کنندگان مرد و ۱۵ نفر زن هستند که نسبت ۱۲.۵ به یک را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره نامزدهای با مدرک تحصیلی فوق لیسانس بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۱۶۲ نفر با مدرک تحصیلی فوق لیسانس در این دوره ثبت نام کرده اند که حدود ۸۰ درصد داوطلبان را شامل می شود.

موسوی تاکید کرد که ۱۸ نفر از داوطلبان این دوره نیز دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۱۱ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و ۱۲ نفر هم دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی جوان ترین نامزد انتخاباتی این دوره را نیز ۳۰ ساله عنوان کرد و یادآور شد: البته برای این آمار چند نامزد ۳۰ ساله از شهرستان های مختلف حضور دارند.

دبیر ستاد اتخابات استان مسن ترین نامزد استان را نیز ۷۱ ساله از حوزه انتخابی اردبیل، نیر، نمین و سرعین عنوان کرد و یادآور شد که بالاترین آمار ثبت نام در این استان مربوط به آخرین روز ثبت نام بوده است.

وی در عین حال عنوان کرد که آمارهای تفکیکی در خصوص هر حوزه انتخابی در روزهای آینده نهایی و اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس