تعداد 208 نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان ثبت‌نام کردند.

به گزارش مشرق، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اعلام کرد که تا ساعت 18 امروز 205 کاندیدای نمایندگی مجلس در حوزه‌های انتخابیه استان ثبت‌نام کردند که این آمار در پایان مهلت تمدیدی به  نفر 208 افزایش یافت.

علیرضا آشناگر خاطرنشان کرد: از روز اول تاکنون در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران 90 کاندیدا، سقز و بانه 33 کاندیدا، مریوان و سروآباد 40 کاندیدا، قروه و دهگلان 18 کاندیدا و بیجار و یاسوکند نیز 28 کاندیدا نام‌نویسی کردند.

گفتنی است؛ در مجموع 23 کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان نیز در حوزه انتخابیه کردستان ثبت‌نام کردند که یک نفر آن زن و مابقی مرد هستند.

صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی‌ماه توسط هیئت‌های اجرایی بررسی می‌شود و پس از آن افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی‌ماه اعتراض خود را ارائه دهند تا هیئت‌های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی ماه به شورای نگهبان دهند.

اسامی نهایی کاندیداها در 20 بهمن ماه امسال توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه‌های انتخابیه می‌دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

از 29 بهمن‌ماه امسال تا پنجم اسفند به مدت یک هفته زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات خواهد بود و هفتم اسفندماه سال جاری هم زمان خلق حماسه‌ای دیگر با مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح‌ترین افراد است.

استان کردستان با حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارای 6 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه «سنندج، دیواندره و کامیاران»، «قروه و دهگلان»، «بیجار»، «مریوان و سروآباد» و «سقز و بانه» و 2 کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس