تا پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات نمایندگی دهمین دور مجلس شورای اسلامی 692 نفر در سطح استان فارس ثبت‌نام کردند.

به گزارش مشرق، از آغاز ثبت‌نام نامزدهای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح فارس تا پایان مهلت آخرین روز 692 نفر مدارک خود را به حوزه‌های انتخابیه شیراز و شهرستان‌های این استان تحویل دادند که از این افراد، 78 زن و 618 نفر مرد هستند.

در میان ثبت‌نام‌شده‌ها به‌ویژه در شهرستان شیراز چهره‌هایی مشاهده می‌شوند که تأیید صلاحیت آنان به‌ دلیل پیشینه آنان دور از انتظار شیرازی‌ها است.

امروز همچنین یکی از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پس از رایزنی‌های بسیار با احزاب و تشکل‌های سیاسی و موفق نشدن در قرار گرفتن لیست مورد حمایت آن‌ها در دقایق پایانی ثبت‌نام به‌ اتفاق یک نماینده دیگر که گفته می‌شود چاره‌ای جز همراهی با وی را نیافته است، برای شرکت در این رقابت سخت مدارک خود را تحویل داد.

همچنین فرماندار ممسنی عصر امروز  در این شهرستان اظهار داشت: باید برای سالم برگزار کردن انتخابات و این رویداد مهم تلاش کرد و رسانه‌ها مردم را به مشارکت در این حرکت ملی تشویق کنند.

رهام پیکری اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه با 137 صندوق در حوزه‌ ممسنی و 65 صندوق در حوزه‌ رستم انجام می‌شود که البته امکان افزایش این تعداد وجود دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات از همان روزهای ابتدایی شروع شده است، یادآور شد: با نظریات کارشناسی شده تاکنون 202 صندوق رأی برای دو حوزه اصلی و فرعی تعریف شده است.

این مسئول در زمینه نحوه‌ کار پروژه‌های عمرانی در سطح این شهرستان و تناسب آن‌ها با زمان انتخابات، گفت: به‌ یقین این دو گزینه جدا از یکدیگر بوده و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان نیز باید نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.

پیکری با اشاره به اینکه نباید به خاطر انتخابات پیش‌رو در روند پروژه‌ها لحظه‌ای وقفه ایجاد شود، تبیین کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است، باید زمینه‌های لازم برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات فراهم شود.

این مسئول بیان کرد: در طول این ‌یک هفته نظم و انضباط خوبی در حوزه ستادی انتخابات برای ثبت‌نام‌ها و همراهی با داوطلبان انجام شد.

وی عنوان کرد: طبق آخرین تحقیقات، حوزه ممسنی در جمع چهار شهرستان برتر استان فارس در امر نام‌نویسی و حضور داوطلبان کاندیدای مجلس دهم بوده است.

فرماندار ممسنی متذکر شد: 34 نفر ثبت‌نام‌ شده در حوزه ممسنی یک آمار خیره‌کننده است که نوید روزهای خوبی را برای مشارکت تمام سلیقه‌های سیاسی در عرصه انتخابات می‌دهد.

پیکری با اشاره به در پیش بودن یک مشارکت ملی مردمی، یادآور شد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در این شهرستان اتخاذ شده است.
مسئول ارشد اجرایی ممسنی، نقش رسانه‌ها را در برگزاری انتخابات پرشور مهم خواند و گفت: رسانه‌ها باید برای سالم‌سازی فضای انتخابات و رقابت همراهی لازم را داشته باشند.

 تا پایان وقت ثبت‌نام 34 نفر در حوزه ممسنی برای شرکت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند که روز آخر بیشترین آمار 9 نفر بود.

از مجموع 34 نفر نیز 9 نفر با گرایش اصلاح‌طلبی که به ترتیب، علی احمدی، محمد رنجبر، عبدالحمید ناصرپور، مجتبی شجاعیان، رضاقلی اللهیاری، جلال یوسفی، حمید سلیمانی، غلامحسن جعفری و قباد گودرزی همگی با گرایش اصلاح‌طلبی هستند.

از گرایش اصولگرایان هشت نفر نیز به ترتیب، مجید انصاری، سید یدالله حسینی، علی‌قربان‌ رستمی، نوذر شفیعی نماینده فعلی شهرستان‌های ممسنی، عبدالرضا مرادی، مسعود امیریان، نوذر بناوی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان ممسنی و محمد گودرزی نام‌نویسی کرده‌اند.


با گرایش مستقل نیز کامبیز قائدی، فریدون زارع خفری، محسن پروین، مسعود احمدی، فرشاد حیاتی، مسعود گودرزی، طهمورث کیانی، محسن غلامی، ناصر یوسفی اصل، ساسان سالاری، حسین امیری، شکرالله زارعی، مهدی گودرزی، عبدالحمید سادات و حمیدرضا دهقان بیشترین درمجموع  15 نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

در ادامه سید جعفر هاشمی و شکرالله جمالی،دو نفری هستند که با گرایش اعتدال پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند.

در این حوزه 6 نفر با مدرک دکترا، 24 نفر با مدرک فوق‌لیسانس، دو نفر با تحصیلات حوزوی و دو نفر با مدرک تحصیلی لیسانس و جانبازی نام‌نویسی کردند.

در فیروزآباد نیز از آغاز تا پایان ثبت‌نام نامزدهای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 40 نفر مدارک خود را به حوزه انتخابیه این شهرستان تحویل داده‌اند.

حجت‌الله امیرسالاری، طهمورث افشاری، مهدی هادی‌نژاد، امیر گرگین‌پور، ذوالفقار شریفی،

اکبر امیرسالاری، مهدی بیات‌منش، اسماعیل نوروزی، عبدالله نامداری قرقانی، اکبر کریمی کشکولی، سیروس هاشم‌زاده، بهمن غفوری، سید محمدکاظم محمدعلی‌زاده، محمدجواد خیرخواهی، سیف‌الله انصاری‌فرد، نادر طیبی، حسام یزدان‌پناه، طاهره احمدی، خیرالله رمضانی، حسن افراسیابی کشکولی، علی‌ناز لطفی میگلی، علی‌اکبر افشاری، علی رزازان، کاوه بهلولی قشقایی، رضا اسدی‌زاده، داریوش ریاحی راد، محمدعلی کاویانی، غلامعلی عیسی‌پور، زینب گوهری مطلق، شمشاد کاظمی، سید یونس موسوی سرچشمه، یوسف نورافکن، کورش کرم‌پور، بهنام گورکانی، سیده زینب دیده‌ور، محسن جعفری‌نژاد، فریبرز پناهی، محمد جعفری، احمد جهانگیری و نادر فریدونی افرادی هستند که در حوزه انتخابیه فیروزآباد اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین در آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لامرد و مهر، فرهاد مقیمی‌نسب از برادران اهل سنت شهر اهل بخش اشکنان لامرد که دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ اسلام است اقدام به ثبت‌نام کرد.

سید مجتبی عباسی نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد برق و دانشجوی دکترا این رشته و به‌عنوان جوان‌ترین داوطلب، محمدمهدی غیاثی، کوروش سلطانی زنجانی دارای مدرک پزشکی و حسین حسینی از دیگر داوطلبان ثبت‌نام کننده امروز در حوزه انتخابیه لامرد و مهر بودند.

فرماندار لامرد در این شهرستان در همین زمینه اظهار داشت: 16 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لامرد و مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

عبدالرضا منصوری افزود: جوان‌ترین داوطلب حوزه انتخابیه لامرد و مهر 31 ساله است.

وی در مورد مدارک تحصیلی داوطلبان حوزه انتخابیه لامرد و مهر نیز گفت: سه پزشک، یک دکترا و بقیه داوطلبان نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

امروز هم‌چنین فرمانداری ویژه لارستان روز شلوغی را سپری کرد و نام هشت نامزد جدید در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش ثبت شد.

بنا به گزارش‌های دریافتی از ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری ویژه لارستان، امروز و در آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، هشت داوطلب جدید در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند.

اسامی افراد داوطلب به ترتیب مراجعه آن‌ها به فرمانداری ویژه لارستان شامل ایوب مرادی، حشمت‌الله زارعی، مرتضی فتحی، سید عباس جهان‌بانی، عبدالحسین حسن‌پور، اسماعیل فیاض‌زاده، اسماعیل یگانه فرد و حسین فرج پور است.

با احتساب هشت نامزد جدید امروز در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش درمجموع به 34 تن رسیده‌اند که از این تعداد 33 مرد و یک نفر زن است.

فرماندار اقلید نیز از ثبت‌نام 17 کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان عصر امروز در این شهرستان خبر داد.

صادق کریمی در اقلید از ثبت‌نام 17 کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان عصر امروز در این شهرستان خبر داد و با اشاره به ثبت‌نام چهار نامزد در روز نخست و بابیان اینکه در روز دوم و پنجم ثبت‌نامی صورت نگرفته است عنوان داشت: یک کاندیدا در روز سوم، یک نفر در روز چهارم و شش داوطلب در روز ششم آمادگی خود برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه اقلید را اعلام کردند.

فرماندار اقلید بابیان اینکه جوان‌ترین کاندیدای ثبت‌نام‌شده در این حوزه انتخابیه 33 ساله است عنوان کرد: مسن‌ترین داوطلب ثبت‌نامی در حوزه انتخابیه اقلید در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 68 سال سن دارد.

کریمی بیان کرد: تاکنون کاندیداهایی با مدرک لیسانس راه و ساختمان و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، حقوق و جزا، مدیریت آموزشی، مدیریت صنعتی، روانشناسی عمومی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و حسابداری، پزشک عمومی و دکترای مدیریت آموزشی، عمران سازمان هیدرولیک، مهندسی کشاورزی و الهیات و معارف در این حوزه ثبت‌نام کردند.

فرماندار آباده نیز از ثبت‌نام 38 کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آباده، خرم‌بید و بوانات تا امشب در این شهرستان خبر داد.

فرماندار آباده در این شهرستان از ثبت‌نام 38 کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا امشب جمعه چهارم دی‌ماه جاری در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا زارع بابیان اینکه جوان‌ترین فرد ثبت‌نام‌شده در حوزه انتخابیه آباده، خرم‌بید و بوانات 32 ساله است عنوان داشت: مسن‌ترین کاندیدای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه 72 سال دارد.

فرماندار آباده به ثبت‌نام هشت کاندیدا با مدرک دکترا، دو نفر با علوم حوزوی، یک لیسانس و 27 کارشناس ارشد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که چهارم اسفندماه امسال برگزار می‌شود تا زمان اعلام‌شده خبر داد.

چهار نفر از کاندیداهای ثبت‌نام‌شده در حوزه انتخابیه آباده، خرم‌بید و بوانات در دوره‌های مختلف پیشین به‌عنوان نماینده مردم این حوزه خدمت می‌کردند.

همچنین فرماندار جهرم امشب در این شهرستان با اعلام پایان مهلت قانونی ثبت‌نام اظهار داشت: در حوزه انتخابیه جهرم 22 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تنها دو نفر از این تعداد از طریق وزارت کشور روند ثبت‌نام خود را دنبال کرده‌اند و مابقی با حضور در ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری این شهرستان اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

علیرضا صحرائیان گفت: از این 22 نفر دو پزشک، سه دکترای تخصصی، دو دانشجوی دکترا و مابقی ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی بیان داشت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی نسبت به دور گذشته که 12 نفر بوده است رشد خوبی را نشان می‌دهد که بیان‌گر تقویت اعتماد و امید در جامعه است.

وی حضور جوانان در این ثبت‌نام‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: امروز شاهد ثبت‌نام جوانان با تحصیلات بالا در کنار افراد باتجربه در این عرصه هستیم و این چیزی جز اعتمادبه‌نفس و خودباوری در نسل جوان نیست.

در روز آخر ثبت‌نام در حوزه انتخابیه جهرم هفت نفر مراجعه کردند و جمع ثبت‌نام‌کنندگان به 22 نفر رسید که مهدی رستمی، امین حقیقی، یعقوب سلیمانی برایجانی، امیرعلی زارعیان، علی‌اکبر میری، احمد قادری‌پور و سمانه ذوالقدری جهرمی همگی با گرایش سیاسی مستقل اقدام به نام‌نویسی کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس