وزير نفت با اشاره به درخواست مغولستان براي واردات نفت از ايران، گفت: امکان صادرات ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت ايران از طريق شرکت‌هاي چيني به اين کشور آسيايي وجود دارد.

به گزارش مشرق، اولين دور مذاکرات رسمي نفتي جمهوري اسلامي ايران و مغولستان توسط بيژن زنگنه وزير نفت ايران و «لوندگ پوروسورن» وزير امورخارجه مغولستان به ميزباني تهران انجام شد.

بيژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره جزئيات محورهاي مذاکرات انجام شده با طرف مغولي، گفت: مغولستان علاقه‌مند به خريد نفت از ايران است اما چون اين کشور به دريا راه ندارد، تنها راه صادرات نفت به مغولستان از طريق شرکت‌هاي چيني است، بنابراين در صورت توافق دو کشور، ايران نيز مشکلي براي صادرات نفت به مغولستان ندارد.

وزير نفت با اعلام اينکه در اين جلسه ايران اعلام آمادگي کرد که با توجه به ظرفيت‌هاي موجود، ايران مي‌تواند براي دوره‌هاي کوتاه مدت تربيت نيروي انساني کشور مغولستان را در بخش نفت، برعهده بگيرد که ترتيبات لازم براي اين امر اتخاذ خواهد شد، تاکيد کرد: مغولستان علاقه‌مند به خريد نفت از ايران است.

اين عضو کابينه دولت يازدهم با بيان اينکه در صورتي که دو کشور چين و مغولستان در اين زمينه به توافق برسند، ايران نيز مشکلي براي صادرات نفت به مغولستان ندارد، تصريح کرد: ايران مي‌تواند نياز اندک اين کشور آسيايي را به نفت که به ميزان ٥٠ تا ٦٠ هزار بشکه در روز است، تامين کند.

در همين حال، «لوندگ پوروسورن» وزير امورخارجه مغولستان پس از ديدار و گفتگو با وزير نفت ايران به منظور گسترش و تعميق همکاري‌ها با ايران در حوزه نفت اعلام آمادگي کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس