کد خبر 512868
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

کارشناس داوری معتقد است فیفا با حمایت از داورانش با فرهنگ "علیه داور شدن" مقابله می‌کند در حالی که در ایران این فرهنگ حذف نشده و هنوز تماشاگران علیه داوران فحاشی می‌کنند.

به گزارش مشرق، حیدر سلیمانی درباره داوری بازی استقلال و تراکتورسازی، اظها‌ر کرد: دیروز (سه‌شنبه) زرگر بعد از آن محرومیت‌هایی که برایش پیش آمد همان طور که از او توقع می‌رفت بسیار عالی قضاوت کرد و در تمام نقاط زمین هم دوندگی و هم مدیریت خوبی داشت. حتی در صحنه درگیری‌ها خوب توانست مدیریت کند و نگذاشت تشنج بین بازیکنان ایجاد شود.

این کارشناس داوری افزود: زرگر در چند صحنه حساس بسیار خوب توانست شرایط را اداره کند و در واقع زرگر و قهرمانی یک کلاس درس مدیریتی را در بازی‌های تراکتورسازی و استقلال برگزار کردند که بسیار موفق هم بودند.

سلیمانی ا‌ضافه‌ کرد‌: تنها نکته تاریک این بازی نگرفتن پنا‌لتی‌ استقلال بود. در صحنه ای در محوطه جریمه تراکتورسازی، توپ بعد از این که توسط بازیکنان استقلال ارسال شد به دستِ مدافعِ تراکتورسازی برخورد کرد در حالی که مدافع در آن صحنه به اندازه کافی این فرصت را داشت که دست خود را از مسیرِ توپ کنار بکشد ولی تقریبا به عمد دستش را در مسیر توپ قرار داد و زرگر به دلیل جاگیری که داشت نتوانست این صحنه را ببیند. البته در این صحنه کمک داور باید به داور کمک می‌کرد ، ولی سعی کرد در این صحنه که در محوطه جریمه رخ داده، دخالت نکند.

او درباره نمره زرگر در این بازی گفت: البته از آنجایی که زرگر باقی صحنه‌ها را بسیار خوب مدیریت کرد و در آخر هم نتیجه‌ به نفع استقلال رقم خورد. نمره زیادی بابت تشخیص ندادن خطای هند، از کسر نمی‌شود، ولی اگر نتیجه‌ بر عکس رقم می خورد بابت آن صحنه، نمره زیادی از داور کسر می‌شد.

سلیمانی با اشاره به قضاوت فغانی در بازی فینال باشگاه‌های جهان گفت: فغانی با قضاوت خوبش در بازی بارسا و ریورپلاته باعث شد که جو آرام و خاصی در داوری ایران حاکم شود. فکر می‌کنم اگر فدراسیون فو‌تبا‌ل بتواند داورانش را حمایت و ارزشگذاری کند در ادامه بازی‌ها قضاوت‌های خوبی را خواهیم داشت.

این کارشناس داوری افزود: فغانی بازی فینال باشگاه‌های جهان را به سادگی قضاوت کرد به طوری که حتی در آن صحنه‌ای که می گفتند مسی با دست گل را به ثمر رسانده فیفا همه جانبه از داور خود حمایت کرد. فیفا با این حمایت‌هایش فرهنگ " علیه داور شدن" را از بین می‌برد در حالی که متاسفانه در کشور ما این فرهنگ حذف نشده مثلا دیروز قضاوت زرگر در تبریز خیلی عالی بود، ولی باز تماشاگران تراکتورسازی علیه داوری و فدراسیون فو‌تبا‌ل شعارهایی سر دادند و این یعنی ما هنوز درک نکرده‌ایم که نباید علیه داوری شعار داد.

او تصریح کرد: این فرهنگ را باید رسانه‌ها در بین تماشاگران جا بیندازند تا تماشاگران اجازه دهند داور قضاوت‌ خود را بدون استرس انجام دهد و بدانند که اگر تصمیم اشتباهی توسط داور گرفته شد، فقط مسئولان ذیربط می‌توانند با داور برخورد کنند. فحش دادن و بی ادبی کردن به یک داور شایسته ملتی که خود را دارنده فرهنگ چند هزار ساله می‌دانند، نیست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    استقلالی ها که با داوران همیشه رابطه خوبی دارند.........................
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    وای اگه تیم لنگ بود الان زمین و زمان رو مقصر اعلام میکرد. فکر کنم پنالتی هایی که این فصل برای استقلال نگرفتن تعدادش دو رقمی شده. پنالتی بوده ها نه تمارض هایی که سلطان تمارض جهان مهدی طارمی و نایبش امید عالیشاه انجام میده. کافیه یه نیمه تیم لنگ نتونه گل بزنه تاکتیک میشه تمارض. وجدانا یکبار دقت کنید ببینید به حرف من میرسید یا نه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس