کد خبر 512824
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: نخستین گروه از دانشمندان مسلمان شركت كننده در جایزه مصطفی(ص) و بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام وارد تهران شدند.

 به گزارش مشرق، پرویز کرمی گفت: با ورود جمعی از دانشمندان مسلمان از كشورهای مختلف اسلامی، جایزه مصطفی(ص) آغاز به كار كرد و بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام نیز با حضور این دانشمندان اوایل هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد. سایر میهمانان جایزه مصطفی(ص) و بیستمین اجلاس نیز طی امروز و فردا به تهران وارد خواهند شد.
 
بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام
 
وی درباره برگزاری بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام بیان کرد: شرایطی فراهم شده است تا میان دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام، تعاملات سازنده علمی و فناوری برقرار شود. بنابراین این اجلاس با شعار «علم، فناوری و نوآوری: ایجاد آینده مشترک بشریت» برگزاری می شود.
 
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی افزود: بیستمین دوره این اجلاس همزمان با برگزاری نخستین دوره جایزه مصطفی(ص)، روزهای ۵ و ۶ دی ماه در هتل پارسیان آزادی تهران برپا خواهد شد.
 
به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بر همین اساس، ۴۰ نفر از دانشمندان و متخصصان عضو آکادمی علوم جهان اسلام از ۲۱ کشور جهان در این اجلاس حاضر می شوند. همچنین بیش از ۶۰ نفر میهمان داخلی از جمله روسای فرهنگستان ها و روسای دانشگاه ها در این رویداد حضور خواهند داشت.
 
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی درباره اعضای بین‌المللی شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) توضیح داد: بانک توسعه اسلامی، آکادمی علوم جهان اسلام، دانشگاه کراچی و دانشگاه مالایا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امورخارجه، روسای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، جامعه المصطفی العالمیه نهادهای عالی‌رتبه و موسسات علمی ایرانی عضو این شورا هستند.
 
به گفته مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان، جایزه مصطفی(ص) در نخستین دوره برگزاری به دانشمندان مسلمان در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری زیستی، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات و طرح برتر علمی در دیگر رشته ها اعطا می شود.
 
وی درباره اهمیت جایزه مصطفی(ص) بیان کرد: این نشان عالی علم و فناوری در جهان اسلام بر اساس ملاك هایی همچون نوآوری و بدیع بودن، ملموس و تاثیر‌گذاری در زندگی مردم و برخورداری از نتایج و كاركردهای مشخص به آثار برگزیده تعلق می گیرد.
 
کرمی خاطرنشان کرد: براساس سند اجرایی جایزه مصطفی(ص)، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.
 
دو پروژه مهم در جایزه
 
وی با بیان اینکه این جایزه، دو پروژه مهم را دنبال می کند، ادامه داد: پروژه اول با مشارکت بانک توسعه اسلامی احداث ساختمان وقفی است. دومین پروژه نیز با مشارکت خیرین اختصاص زمینی وقفی در تهران به صندوق موقوفات جایزه مصطفی(ص) است. از امور مهم دیگر هم می توان به پذیره نویسی عمومی برای صندوق وقف جایزه می توان اشاره کرد.
 
جایزه مصطفی(ص)، روز جمعه ۴ دی ماه طی مراسمی در تالار وحدت با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزیدگان خود را خواهد شناخت و تا ۸ دی ماه با برگزاری برنامه های مختلف، ادامه خواهد داشت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس