تیم ملی فوتبال سوئیس می‌کوشد از تجربیات بین‌المللی ارزشمندی که در سال‌های اخیر کسب کرده‌ برای صعود از گروه یک در کنار میزبان و دو رقیب دیگر استفاده کند.

به گزارش مشرق،‌ در سوئیس کارشناسان فوتبال معتقدند رشد خیره‌کننده این رشته ورزشی از سال 1994 آغاز شد که تیم ملی این کشور اروپایی بعد از سال‌های زیادی، توانست عاقبت برای حضور در جام جهانی انتخاب شود.

 بعد از آن دوره فوتبال در کشوری که محل سازماندهی فیفا و یوفا است و در جام جهانی 2014 برزیل، سوئیسی‌ها که توسط اوتمار هیتسفلد، مربی نامدار آلمانی هدایت می‌شدند، برای سومین مرتبه به مرحله پایانی این مسابقات راه یافتند.

 

سوئیس برای حضور در مرحله نهایی یورو 2016 بعد از پشت سرگذاشتن مشکلات اولیه توانست امکان راهیابی به مسابقاتی که  در اواخر بهار در فرانسه آغاز خواهد شد، را بدست آورد.

این تیم اروپایی بعد از 3 شکست موفق شد در گروه E بعد از انگلیس در رده دوم جای گرفته و مجوز حضور در مسابقات را کسب کند.

 

*سابقه در اروپا

تیم ملی فوتبال سوئیس در مرحله نهایی و مقدماتی ادوار گذشته جام ملت‌‌ها، 101 بازی انجام داده که 40 مرتبه برنده شده و 37 مرتبه نیز باخته، ضمن آنکه 24 تساوی را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

از این تعداد مسابقه البته 9 بازی در مرحله نهایی یوروها بوده که یک برد،  2 تساوی و 6 باخت نیز کسب کرده است.

 

*پیکارهای بیادماندنی سوئیس

سال 2008: سوئیس 2- پرتغال صفر، مرحله گروهی یورو

سال 1996: انگلیس یک – سوئیس یک، مرحله گروهی یورو

سال 1967:‌سوئیس 7 – رومانی یک، مرحله مقدماتی جام ملت‌هایی 1968

 

*سابقه سوئیس در دوره‌های قبلی

سال 1964:‌مرحله مقدماتی

سال 1968: مرحله مقدماتی

سال 1972: مرحله مقدماتی

سال 1976: مرحله مقدماتی

سال 1980ک: مرحله مقدماتی

سال 1984: مرحله مقدماتی

سال 1988:مرحله مقدماتی

سال 1992:‌مرحله مقدماتی

سال 1996: مرحله گروهی یورو

سال 2000: مرحله مقدماتی

سال 2004: مرحله گروهی یورو

سال 2008: مرحله گروهی یورو

سال 2012:مرحله مقدماتی

 

*همگروهی‌ها

تیم ملی فوتبال سوئیس در گروه یک یورو با فرانسه، میزبان مسابقات، رومانی و آلبانی همگروه است. سوئیسی‌ها برای گذر از گروه و راهیابی به مرحله بعد مسابقات یورو، بااستفاده از تجربیات بین‌المللی سال های اخیر می‌توانند شرایطی خوب برای راهیابی به دور بعد مسابقات فراهم کنند.

*آشنایی با مربی

هدایت تیم ملی فوتبال سوئیس برعهده ولادیمیر پتکوویچ، مربی 52 ساله است.  مربی که اصلیتی کروات داشته اما اکنون ملیت سوئیسی دارد.

وی در دوران جوانی و زمانی که فوتبال بازی می‌کرد، به عنوان هافبکی هجومی ‌بازی در تیم‌های ساریووا، رودار لیبویا، کوپر، چور، اف.ث سیون، مارتیگنی اسپورتس، بلین‌زونا و لوکارنم را تجربه کرد.

در سال 1999 در سن 36 سالگی به کار خود به عنوان بازیکن خاتمه داد. البته در آخرین فصل حضورش به عنوان مربی نیز فعالیت کرد. پس از آن در تیم‌‌های آگونو، لوگانو، یانگ بویز، لاتزیو کار کرد تا اینکه بعد از جام جهانی 2014 و با بازنشسته‌شدن اوتمار هیتسفلد به عنوان سرمربی تیم ملی سوئیس برگزیده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس