مرکز مطالعات اقتصاد اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، به عنوان یکی از مراکز مهم تحقیقات اقتصاد اسلامی کشور با فشار برخی افراد و جریان ها، به محل نامناسبی انتقال یافت و حسین صمصامی هم از ریاست این مرکز برکنار شد.

به گزارش مشرق ، مرکز مطالعات اقتصاد اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، که از سال 91 با هدف پژوهش در زمینه اقتصاد اسلامی تأسیس شده بود با فشار برخی افراد از روز گذشته به محلی انتقال پیدا کرد که حتی به لحاظ فیزیکی، جوابگوی چیدن فضای اداری و کتابخانه تخصصی این مرکز نیست.

بر اساس این گزارش، پژوهش درباره اقتصاد اسلامی؛ تحقیق و ارائه مقالات متعدد پیرامون تدوین طرح اجرایی اقتصاد مقاومتی؛ تشکیل کتابخانه جامع اقتصاد اسلامی؛ ترجمه کتابها، مقالات و اسناد تولید شده در جهان اسلام در مقوله اقتصاد اسلامی و برگزاری جلسات هم اندیشی در حوزه اقتصاد اسلامی از فعالیتهای این مرکز پژوهشی به شمار می رفت. این مرکز کانون گردهمایی اقتصاددانان مطرح کشور بود، که تاکنون در زمینه اقتصاد اسلامی پژوهشها و خروجیهای قابل توجهی نیز ارائه کرده اند.

سایت این مجموعه با حدود نیم میلیون بازدید کننده تخصصی، و کتابخانه تخصصی این مرکز با گردآوری 4000 منبع تخصصی در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی از مهمترین مجموعه های مرجع اسناد تحقیقات پیرامون اقتصاد اسلامی به شمار می رفت.

گزارشها حاکی است، در پی اعتراض مسئولین مرکز نسبت به انتقال این مرکز تحقیقاتی به فضای محدود و نامناسب، صبح امروز حسین صمصامی (سرپرست وزارت اقتصاد در دولت نهم) نیز از ریاست این مرکز برکنار شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس