طبق یک حساب علمی شاید 30 درصد هزینه های سربار را پرسنل کارخانه های خودرو سازی شامل شود.

سایپا و ایران خودرو چند نفر نیرو لازم دارند؟+جدول
به گزارش مشرق ، ابوالفضل گلزاری استاد دانشگاه اظهار داشت: حقیقت امر این است که همه می دانند در وضعیت کنونی بر روی بیشتر خودروها سود آنچنان بالایی که مردم تصور می کنند نصیب خودروسازها نمی شود ولی شرایطی که در آینده بسیار نزدیک رقم می خورد احتمال اینکه هزینه تولید یک خودرو را کاهش دهد بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: هزینه سربار بر کارخانه های خودرو سازی بالا است و در این خصوص باید اقدام عاجلی صورت بگیرد چون پول این هزینه های سربار اکنون دارد از جیب مشتری پرداخت می شود.

گلزاری به میزان هزینه های سربار خودروسازان اشاره و بیان کرد: اگر کارشناسانه بخواهیم نگاه کنیم می بینیم دست کم 25 درصد از هزینه های یک خودروی تولید شده تنها هزینه های سربار است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد زیاد کارکنان شرکت های خودروسازی این سرباری را شامل می شود عنوان کرد: به طور قطع تعداد زیاد پرسنل مزید بر علت است اما تمام ماجرا نیست چون طبق یک حساب علمی شاید 30 درصد هزینه های سربار را پرسنل کارخانه های خودرو سازی شامل شود.

حداقل نگاهی ساده به هزینه های منابع انسانی خودروسازان ایرانی در مقایسه با دیگر خودروسازان جهان نشان می دهد که وضعیت در صنعت خودرو ایران بسیار نگران کننده است. جدول ذیل نتیجه یک تحقیق در سالهای اخیر است که نسبت تولید خودرو به به ازای هر پرسنل در خودروسازان معتبر دنیا در مقایسه با شرکت های ایرانی را نشان می دهد.

سایپا و ایران خودرو چند نفر نیرو لازم دارند؟+جدول



منبع: پرشین خودرو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    حالا اگر تحقیقی درباره مدیرانی که از صنعت چیزی نمی دانند و در صنعت خودرو مشغول هستند انجام بگیرد نتایج جالب تر هم می گردد. ضمنا ئرسنل اداری و کارگری را هم جدا محاسبه کنند با هم نتایج جالبتر می شود
  • ساسانی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    حقوق و مزایای چند ملیون تومانی و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس