کد خبر 511386
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

کسب سهمیه المپیک در بخش پیست برای رکابزنان ایران بستگی به امتیازهایی که در قهرمانی آسیا 2016 می‌گیرند و عملکرد رکابزنان آسیایی در کاپ‌های جهانی دارد.

به گزارش مشرق، مصطفی چایچی درباره شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک در بخش سرعت و نیمه استقامت دوچرخه‌سواری بیان کرد: برای کسب سهمیه المپیک در بخش سرعت قوانین خاصی وجود دارد به طوری که اگر کشوری در تیم اسپرینت سهمیه بگیرد، در کایرین و اسپرینت هم سهمیه می‌گیرد. همچنین طبق قانون از آسیا تنها دو سهمیه در کایرین و اسپرینت داده می‌شود که یکی از سهمیه‌ها را ژاپن گرفته و دیگری را مالزی. ژاپن اگر بتواند در کاپ‌های جهانی باقی مانده سهمیه تیم اسپرینت را بگیرد، سهمیه انفرادی‌اش باطل می‌شود و در این صورت محمد دانشور شانس برای کسب سهمیه المپیک دارد.

او ادامه داد: بنابراین ما باید تا پایان کاپ‌های جهانی منتظر باشیم. البته نمی‌خواهیم شانس خود را از دست بدهیم از این رو دانشور باید در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در ماده کایرین اول شود تا امتیاز بیشتری بگیرد. اگر ژاپن نتواند سهمیه تیم اسپرینت را بگیرد شانس محمد دانشور برای کسب سهمیه المپیک کمرنگ می‌شود.

او در مورد ماده اومنیوم نیز گفت: با توجه به اینکه محمد رجبلو در مسابقه‌های قهرمانی آسیا 2015 نتیجه خوبی نگرفت و پنجم شد، شانس کمی دارد. تعداد سهمیه‌های اومنیوم آسیا تحت شرایطی پنج نفر است و رجبلو اکنون در رده هفتم قرار دارد، البته فاصله‌اش با نفر ششم کم است و می‌تواند جای او را بگیرد. از آنجا که آسیایی‌ها در کاپ‌های جهانی در ماده اومنیوم خیلی خوب نتیجه نمی‌گیرند، بنابراین رجبلو باید در مسابقه‌های قهرمانی آسیا 2016 اول شود تا امتیاز خوبی بگیرد. همچنین باید دید رقیبش که نفر پنجم است چه امتیازی در قهرمانی آسیا کسب می‌کند تا وضعیت او نیز برای کسب سهمیه المپیک معلوم شود.

چایچی در پاسخ به این پرسش که امیدی به کسب سهمیه در کوهستان وجود دارد؟ بیان کرد: خیر، از کوهستان قطع امید کرد‌ه‌ایم.

او ادامه داد: مهم‌ترین موضوع برای یک فدراسیون این است که مطابق حقایق حرکت کند و در قهرمانی آسیا تلاش خواهیم کرد در کایرین و اومنیوم با قدرت بیشتری شرکت کنیم زیرا سهمیه‌ها برای کشورها است و امیدمان را از دست نمی‌دهیم. البته تجربه خوبی برای المپیک 2020 شد و قول می‌دهم با این وضعیت که جلو می‌رویم به احتمال 90 درصد در المپیک 2020 بیشتر از 4-5 سهمیه داشته باشیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس