کد خبر 517057
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

چهارمین نشست اعضای هیئت رئیسه مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در خصوص چگونگی روند آماده‌سازی تیم‌های ملی نامزد حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو با حضور همه اعضا در محل سالن جلسات این مرکز تشکیل شد.

به گزارش مشرق، در ابتدای این نشست اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در سخنانی با تاکید بر فعالیت همه جانبه کمیته‌های مختلف تخصصی مرکز نظارت گفت: تاکنون 28 سهمیه انفرادی بازی‌های المپیک 2016 توسط ملی‌پوشان کشورمان به‌ دست آمده و امیدواریم که این سهمیه تا زمان آغاز بازی‌های المپیک افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: از کلیه فدراسیون‌های المپیکی خواسته شده تا برنامه‌های تدارکاتی خود را تا زمان آغاز المپیک به صورت مکتوب، مدون و اجرایی به مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ارائه دهند تا بتوانیم ورزشکاران کشورمان را با بالاترین آمادگی فنی، پزشکی و روانپزشکی به المپیک اعزام کنیم.

باقرزاده، عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز در این نشست در رابطه با اختصاص بودجه به فدراسیون‌های المپیکی گفت: در هیچ دوره‌ای مانند امسال تا این حد حمایت مالی از فدراسیون‌های المپیکی صورت نگرفته است و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند تا این حمایت‌های ملی تا زمان اعزام ورزشکاران به المپیک برزیل ادامه پیدا کند.

وی همچنین از احتمال بالای کسب سهمیه توسط تیم‌های ملی والیبال و فوتبال کشورمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که کاروان ورزشی کشورمان در المپیک برزیل افتخارآفرینی کرده و مدال‌های ارزشمندی را به‌دست آورد.

المپیکی کردن فضای کشور در راستای ایجاد انگیزه و ارتقا روحی و معنوی ورزشکاران المپیکی، از دیگر مباحث مطروحه در نشست فوق بود که مقرر شد در این ارتباط یک کارگروه تشکیل و اقدامات لازم صورت پذیرد.

در این نشست همچنین پیرامون اعزام مشاوران و متخصصان فرهنگی، پزشکی، روانپزشکی به فدراسیون‌ها در جهت آماده‌سازی همه جانبه ورزشکاران المپیکی برای حضور شایسته در المپیک 2016 بحث و تبادل نظر شده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

شایان ذکر است که در این نشست رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، باقرزاده عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، علیجانی مسئول کمیته علمی، واعظ موسوی مسئول کمیته روانشناسی، حسن مسجدی مسئول کمیته فرهنگی، سعیدی نماینده فدراسیون پزشکی، برجسته دبیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی،  مهدی فراهانی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک، دهخدا عضو هیئت رئیسه مرکز نظارت بر تیم‌های ملی  و علی فدایی‌خو کارشناس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی حضور داشتند.


منبع: سایت کمیته ملی المپیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس