در جدیدترین عملیات نظامی ارتش سوریه، این نیروها موفق شدند، شهرک «خان طومان»، مهمترین و اصلی ترین پایگاه «جیش الفتح» در ریف جنوبی حلب را آزاد کنند.

گروه بین‌الملل مشرق - جدیدترین گزارش های میدانی از استان ‏حلب، در شمال سوریه از سیطره نیروهای مسلح و ارتش این کشور بر شهرک «خان طومان» و مزارع اطراف آن، در ریف جنوبی حلب خبر می دهد.

شهرک خان طومان، اصلی ترین و بزرگترین پایگاه گروه های تروریستی وابسته به ائتلاف تکفیری «جیش الفتح» است که دو گروه تکفیری «جبهه النصره» و «احرار شام» مهمترین گروه های تشکیل دهنده آن شمرده می شوند.

براساس این گزارش ها در جریان درگیری‌های رخ داده برای آزادسازی این شهرک ده ها تروریست تکفیری کشته و زخمی شدند و مابقی پای به فرار گذاشتند و 6 نفر نیز به اسارت نیروهای ارتش سوریه درآمدند.

این درحالی است که پیش از آغاز عملیات آزادسازی خان طومان، نیروهای مسلح و ارتش سوریه روستای «قراصی» و منطقه «المستودعات» (انبارها) در اطراف این روستا را آزاد کرده بودند.

مهمترین پایگاه جیش الفتح در ریف جنوبی حلب سقوط کرد +نقشه

یک منبع میدانی سوری در این خصوص توضیح داد که ارتش سوریه در عملیاتی سریع و غافلگیر کننده روستای قراصی و منطقه المستودعات که در 16 کیلومتری جنوب شهر حلب قرار دارد، را آزاد کردند.

اما در ریف شمالی حلب، ارتش سوریه دو منطقه مرزی «عطیره» و «جبل الاسود» را آزاد و داعش را وادار به خروج از این مناطق کرد.

هم اکنون عملیات نظامی ارتش سوریه در دو محور عملیاتی دنبال می شود که اولین آن محور «ریف حلب جنوبی» است که تاکنون موفق شده اغلب مناطق این بخش از حلب را آزاد کند و با آزادسازی خان طومان هدف آتی ارتش سوریه در ریف جنوبی حلب شهر «الزربه» خواهد بود.

محور دوم عملیات نظامی ارتش سوریه ریف شمالی لاذقیه است که در آنجا نیز عملیات ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه «جبل النوبه»، در مرکز ریف شمالی لاذقیه آخرین مراحل خود را سپری می کند و به این جهت که مشرف به بزرگراه بین المللی لاذقیه – جسر الشغور – حلب است، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مهمترین پایگاه جیش الفتح در ریف جنوبی حلب سقوط کرد +نقشه

به این ترتیب می توان گفت، سیطره ارتش سوریه بر ریف جنوبی حلب پیش زمینه عملیات این نیروها به سمت شهر «سراقب» در غرب و تکمیل آزادسازی ریف شمال شرقی حماه و جدا ساختن آن از ریف جنوبی ادلب را فراهم می کند و در عین حال به ارتش سوریه اجازه پیشروی به سمت شمال غربی استان ادلب و محاصره شهر ادلب از شرق و جنوب شرقی و شکستن محاصره دو شهرک شیعه نشین کفریا و فوعه در ریف ادلب را می دهد.

از جهت دیگر، تسلط ارتش سوریه بر ریف شمالی لاذقیه نیز زمینه کنترل مرزهای ترکیه و ممانعت از تردد عناصر مسلح و ورود کمک های امدادی و نظامی از ترکیه به سوریه و آزادسازی شهر و گذرگاه جسر الشغور و محاصره شهر ادلب از محور غربی را می دهد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    افرین ارتش کل نیم کره شمالی همینجوری ادامه بدین نیمکره جنوبی روهم میگیرین
  • محمد ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    قابل توجه ناشناس قبل از حرف زدن یکم از مغزت کار بکش در منطقه عملیاتی جنوب حلب ارتش سوریه وجود نداره عملیات و پشتیبانی کسایی دیگه دارن انجام میدن و تا الان خیلی خوب عمل کردن تا بزرگراه یک نیم کیلومتر فاصله دارن. شما دوغتو بنوششش :-)
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    تو هم نیمکره شمالی مغزت در حال سوختنه بسوز
  • حسین ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    برادران روند کنده سربازان سوری خیلی نمیشه روشون حسای کرد البته ن همشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس