گلر استقلال خوزستان طی 15 هفته 11 کلین‌شیت داشت تا از روزهای خوب گلرهای سرخابی در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم نیز بهتر باشد و رکورددار کلین شیت در لیگ برتر لقب بگیرد.

گروه ورزشی مشرق - استقلال خوزستان با شکست دادن ذوب‌آهن در فولادشهر قهرمان شایسته نیم‌فصل نخست لیگ پانزدهم شد.

لیگ که آغاز شد کمتر کارشناسی پیش‌بینی می‌کرد آبی‌های جنوبی بعد از حضور نه‌چندان موفق در لیگ چهاردهم مدعی جدی قهرمانی در لیگ جدید لقب بگیرند. استقلال با عبدا... ویسی فصل پیش با کسب تنها 3 پیروزی و 7 تساوی تیم دوازدهم نیم‌فصل شده بود آن هم در شرایطی که تنها 16 امتیاز به دست آورده بود.

* 4 گل برای ثبت در تاریخ

استقلال خوزستان در نیم‌فصل نخست لیگ چهاردهم صبا، راه‌آهن و سایپا را برد اما 17 گل از گسترش فولاد، استقلال، نفت (2) فولاد، ذوب‌آهن، ملوان، پدیده، صبا، تراکتورسازی (2)، پرسپولیس (2)، سپاهان (3) و پیکان دریافت کرد.

قبول شکست در 5 دیدار و تساوی برابر 7 تیم سبب شد تا خوزستانی‌ها شرایط خوبی را در جدول رقابت‌ها نداشته باشند.

اما در فصل جدید ورق برگشت. تیمی که طی 15 بازی 17 گل خورده بود، در مدت زمان مشابه فقط 4 مرتبه روی ضربات رقبا تسلیم شد. ویسی در فاز دفاعی به تیم بی‌ادعایش سر و شکل داد تا رکورد کمترین گل خورده در نیم‌فصل نخست ادوار لیگ به استقلال خوزستان تعلق بگیرد.

دروازه‌بانی که با یک رکورد فوق‌العاده رحمتی و نیلسون را جا گذاشت +عکس

* بهتر از نیلسون، بالاتر از رحمتی

بی‌تردید فرناندو خسوس برزیلی دروازه‌بان این فصل استقلال خوزستان از مهره‌های کاملا تاثیرگذار ارتش ویسی است. گلری کم‌نام و نشان که رکورد گلرهای نامداری چون مهدی رحمتی و نیلسون کوریا را زد و امیدوار است این رکورد را بهبود ببخشد.

خسوس این فصل طی 15 هفته 11 کلین‌شیت داشت تا از روزهای خوب گلرهای سرخابی در لیگ‌های 12 و 13 هم بهتر باشد.

سیدمهدی رحمتی در نیم فصل نخست لیگ دوازدهم طی 18 دیدار 10 کلین‌شیت انجام داد تا از ارکان قهرمانی استقلال قلعه‌نویی لقب بگیرد. نیلسون کوریا که بهترین گلر لیگ سیزدهم شد با پیراهن پرسپولیس در نیم‌فصل نخست 10 کلیت‌شیت داشت و در نهایت محمدرشید مظاهری گلر آماده ذوب‌آهن در لیگ چهاردهم 9 کلین‌شیت انجام داد.

به این ترتیب عملکرد خسوس فرناندو برزیلی در لیگ جاری با دریافت تنها 4 گل نمودی دیگر داشت. جالب اینکه فرناندو در دیدار برابر پرسپولیس (هفته دوم) و راه‌آهن‌ (هفته سیزدهم) دو پاس گل داد تا از این حیث هم «ویژه» عمل کرده باشد.

* پروپئیچ خرابکار

خسوس اگر در دقیقه 44 دیدار با استقلال (هفته نهم) مغلوب ضربه پروپیچ مهاجم استقلال نشده بود، رکود جالب 9 کلین‌شیت پی‌درپی را از خود به جای می‌گذاشت.

شاید این در نوع خود جالب باشد که فقط 4 بازیکن موفق به مغلوب کردن فرناندو طی 15 هفته ابتدایی لیگ 15 شده‌اند.

چهار بازیکنی که دروازه خسوس را باز کرده‌اند، مهدی شریفی (65- هفته اول - سپاهان)، مهدی طارمی (87- هفته دوم - پرسپولیس)، محمد قاضی (94- هفته ششم - صبا) و پروپئیچ (44 - هفته نهم - استقلال) هستند.

دروازه‌بانی که با یک رکورد فوق‌العاده رحمتی و نیلسون را جا گذاشت +عکس

* انتقام‌ در فولادشهر

به گزارش مشرق، استقلال خوزستان هفته اول لیگ مغلوب ضربه دقیقه 65 مهدی شریفی شد تا سپاهان هفته نخست بازی‌ها را با برد به پایان برساند.

آبی‌های جنوب پس از آن- در طول نیم‌فصل- دیگر طعم شکست را نچشیدند تا هفته پایانی مسابقات که تلافی باخت برابر سپاهان را سر نماینده دوم فوتبال اصفهان در آوردند.

مهدی زبیدی در دقیقه 77 گل پیروزی شاگردان عبدا... ویسی را برابر ذوب‌آهن یحیی گل‌محمدی زد تا جنوبی‌ها انتقام شکست برابر سپاهان را از دیگر تیم مدعی دیار زاینده رود بگیرند.

در واقع عبدا... ویسی و مردانش در ایستگاه پایانی نیم‌فصل نتیجه بازی 6 امتیازی را به سود خود خاتمه دادند تا هم انتقام تنها باخت خود را بگیرند و هم بالاتر از استقلال و ذوب‌آهن قهرمان نیمه اول لیگ پانزدهم شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    دعوتش کنین تیم ملی
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    اههههههههههههههههههان
  • سیروس ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    دروازه بان های خارجی خیلی خوبند معمولا
  • بیژن ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    تا سوشا هست نگرانی نداریم
  • ساره ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    کـــــــی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس