کد خبر 510883
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

در حالی که تیم فوتبال پرسپولیس در اول فصل نتایج خوبی نگرفته و در هفته چهارم جزو قعرنشینان لیگ بود با یک شیب آرام کم‌کم اوج گرفت و موفق شد در پایان نیم فصل در رده چهارم قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس یکی از عجیب‌ترین فصل‌های تاریخ خود را سپری می‌کند. این تیم با سرمربیگری برانکو ایوانکویچ در اول فصل هرگز خوب نتیجه نگرفت و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر اخراج برانکو هم شنیده شد اما به یکباره ورق برای این تیم برگشت و قرمزها به روزهای خوب خود برگشتند. همانطور که برانکو در همان هفته‌های ابتدایی قول داده بود که تیمش مدعی جدی قهرمانی است، این تیم در هفته‌های اخیر روند بسیار خوبی را در پیش گرفته است و حالا بسیاری از کارشناسان با نظر سرمربی پرسپولیس موافق شده‌اند و اعتقاد پیدا کرده‌اند قهرمانی برای این تیم چندان هم دور از دسترس نیست.

راز موفقیت پرسپولیس
از روزهای بد پرسپولیس که بگذریم بی‌تردید خط هافبک دونده و تکنیکی پرسپولیس بزرگترین نقش را در موفقیت‌های امروز این تیم دارند. حضور کمال کامیابی‌نیا و احمد نورالهی در پست هافبک دفاعی باعث شده که خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس کمتر فشار روی خود احساس کنند. همچنین حضور هافبک‌های تکنیکی پرسپولیس مثل مسلمان، احمدزاده، عالیشاه و علی علیپور باعث شده که 90 دقیقه فشار روی خط دفاع حریف حفظ شود و این تیم بازی‌های چشم نوازی را به نمایش بگذارد.

مثبت در بازی‌های خانگی، بدون مساوی در خارج از خانه
پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه خود هرگز مساوی نکرده است و جالب است که بدانید این تیم در نیم فصل اول تنها 5 بازی در خارج از تهران برگزار کرده است که در این بازی ها 3 برد و دو شکست داشته است. هرچند این آمار چندان نمی‌تواند خوب باشد اما دو شکست خارج از خانه پرسپولیس مربوط به اول فصل می‌شود که این تیم هنوز شکل خود را پیدا نکرده بود. اما پرسپولیس در بازی‌های خانگی خود تنها 2 شکست را در کارنامه خود می بیند. پرسپولیس در مجموع 10 بازی که در تهران برگزار کرده 4 برد، 4 تساوی و 2 شکست را در کارنامه خود می‌بیند و آمار به مراتب بهتری را نسبت به بازی‌های خارج از خانه خود داشته است.

مهدی طارمی از تهدید تا فرصت
هرچند مهدی طارمی به دلیل موقعیت‌های فوق العاده‌ای که در بازی با استقلال اهواز و نفت تهران از دست داد به شدت تحت فشار رسانه‌ها قرار گرفت اما این بازیکن با 9 گل زده موفق شد در پایان نیم فصل آمار آقای گلی را بدست بیاورد. هرچند موقعیت‌هایی که طارمی خراب می‌کند باعث ناراحتی هواداران می‌شود اما فراموش نکنید وی به تنهایی بخش عمده‌ای از توان تهاجمی تیمش است و باید به او فرصت داد تا بتواند روزهای بهتری را جستجو کند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس