کد خبر 510958
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

استقلال خوزستان و دروازه بان برزیلی اش رکوردی در نیم فصل اول لیگ برتر به جا گذاشته اند که بعید است حالا حالاها توسط تیمی تکرار شود.

به گزارش مشرق، شاگردان ویسی با حضور یک الماس سیاه درون دروازه شان در نیم فصل اول لیگ پانزدهم رکورد ۴ گل خورده در ۱۵ بازی و میانگین تنها ۰،۲۶ گل خورده در هر مسابقه را به ثبت رسانده اند. فرناندو خسوس یازدهمین کلین شیت خود را دیروز در پانزدهمین بازی فصل برابر ذوب آهن به ثبت رساند تا خودش و تیمش به قهرمانی نیم فصل دست پیدا کنند.

بهترین رکورد تاریخ لیگ برتر پیش از این در اختیار پرسپولیس و نیلسون گلر برزیلی اش در لیگ سیزدهم بود که با ۱۵ گل در ۳۰ بازی میانگین ۰،۵ گل خورده در هر بازی را به ثبت رساندند. پیش از آن هم استقلال تهران با ۱۸ گل خورده در ۳۴ بازی و میانگین گل خورده ۰،۵۳ عنوان بهترین خط دفاع لیگ حرفه ای را در اختیار داشت.

البته تا زمانی که لیگ به پایان نرسد نمی توان زیاد به رکوردهای میانه فصل اتکا کرد، همان طور که سرخپوشان در همان فصل نیز در میانه راه با دریافت ۸ گل در ۲۰ بازی و میانگین ۰،۴ گل بهترین خط دفاعی سال ۲۰۱۳ را در مقایسه با لیگ های معتبر جهان به ثبت رسانده بودند.

در میان لیگ های سطح اول هر کشور در فوتبال جهان که حداقل ۵ هفته از بازی ها را پشت سر گذاشته اند در حال حاضر تنها یک تیم مصری به نام داخلیه است که با دریافت ۱ گل از ۷ مسابقه رکورد بهتری به جا گذاشته و میانگین ۰،۱۴ گل خورده در هر بازی را ثبت کرده است.

رکورد خسوس و استقلال خوزستان یک حدنصاب دیگر را هم بهبود بخشیده و آن بهترین میانگین گل خورده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران است. پیش از این پرسپولیس در سال ۱۳۵۴ با ۱۲ گل خورده در ۳۰ بازی و میانگین گل دریافتی ۰،۴ در هر بازی صاحب بهترین میانگین گل خورده در تاریخ لیگ فوتبال ایران بود که تا این لحظه این رکورد شکسته شده و اگر تا پایان فصل دست نخورده باقی بماند و آبی های اهواز کمتر از ۸ گل تا انتهای لیگ بخورند، نام خسوس و استقلال خوزستان برای همیشه در فوتبال ایران جاودانه خواهد شد.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس