قائم مقام فرمانده نیروهای دوربرد هوانیروز روسیه اعلام کرد، بمب‌افکن‌های دوربرد روسیه 145 بار به سوریه پرواز داشته‌اند و مواضع تروریست‌ها را هدف گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، «آناتولی کوناوالوف» از فرماندهان ارتش روسیه امروز شنبه اعلام کرد، هواپیماهای نظامی دوربرد روسیه از زمان آغاز عملیات هوایی در سوریه تا کنون 145 سورتی پرواز علیه مواضع داعش داشته‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام عالیرتبه نظامی روسیه همچنین از شلیک حدود 20 فروند موشک کروز در این عملیات خبر داد.

معاون فرمانده یگان دوربرد هوانیروز روسیه تأکید کرد: ما در مجموع حدود 145 سورتی پرواز داشتیم و یکهزار و 500 بمب نیز شلیک شده است و حدود 20 موشک کروز هوابه هوا نیز مواضع تررویست‌ها را هدف گرفته است.

با این وجود، وی اظهار داشت که عملیات در سوریه مشکلاتی را در استفاده از موشک‌های کروز هوابه هوا ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی روسیه بمب‌افکن‌های قدرتمند «تی یو-95 ام اس»‌ را به جدیدترین موشک‌های کروز هوابه‌هوای «Raduga Kh-101» مجهز کرده است که آزمون خود در عملیات نظامی در سوریه طی دو ماه گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته است.

اسپوتنیک در گزارش خود نوشت:‌ «برخلاف سیستم‌های الکترونیکی آنالوگ غربی، موشک‌های کروز روسیه، حتی آن تعدادی که سال‌های گذشته تولید شده بودند، همگی فراصوت هستند به این معنا که قابلیت دارند تا در سامانه‌های پدافند موشکی دشمن نفوذ کنند.»

بر اساس این گزارش، از 30 سپتامبر تا کنون، روسیه در حال انجام عملیات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه بوده است و این اقدام تماما به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس