دومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز جمعه به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها پایان یافت.

به گزارش مشرق، روز دوم ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها برگزار شد.

برپایه این خبر، داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد می‌توانند تا پایان وقت اداری 16:30روز چهارشنبه مورخ 2 /10/ 94 جمعاً به مدت 7 روز به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 ، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی ، اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز ، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان است.


روز کم تردد کاندیداهای خبرگان/ اسامی داوطلبانی که امروز برای انتخابات‌ ثبت‌ نام کردند/ حضور در ستاد انتخابات برای پرسیدن آدرس

طبق قانون ، کسانی که داوطلب انتخابات مجلس خبرگان هستند ضرورت ندارد که ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند. همچنین مرجع تشخیص دارابودن شرایط، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 21 آذر آغاز شده و فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس از 28 آذر آغاز می‌شود، هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان 88 نفر و تعداد نمایندگان مجلس 290 نفر است.

گفتنی است انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

براساس قوانین تایید شده داوطلبان می‌توانند در سراسر کشور با مراجعه به ستاد انتخابات کشور و یا فرمانداری مراکز استان‌ها نام‌نویسی کنند.


روز کم تردد کاندیداهای خبرگان/ اسامی داوطلبانی که امروز برای انتخابات‌ ثبت‌ نام کردند/ حضور در ستاد انتخابات برای پرسیدن آدرس

چه کسانی در روز دوم برای نامزدی در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند

حوزه انتخابیه نام‌نام‌خانوادگی نماینده فعلی
آذربایجان شرقی محمد فیض سرابی  
آذربایجان غربی عسکر دیرباز *
صادق محقق حضرتی  
اردبیل سید ابراهیم سید حاتمی  
سید حسن عاملی  
اصفهان محمد عمومی  
سیدمحمد علی فقیهی  
البرز  مسلم عزیزی  
صادق رزاقی  
محمدحسین میرحسینی‌نیری  
ایلام    
بوشهر    
تهران محمود امجد  
سید حسن خمینی  
حسین فریدونی ممان  
یحیی صالح نیا  
حسن غرویان  
مرتضی مداح  
چهارمحال‌وبختیاری علیرضا اسلامیان *
خراسان جنوبی    
خراسان رضوی سید محمد سعیدی   
محمد مشکینی  
سعید گلپایگانی  
سید حسن ضیایی  
حسن نوروزی  
خراسان شمالی    
خوزستان سیدمحمدعلی‌موسوی‌جزایری *
زنجان    
سمنان    
سیستان‌وبلوچستان    
فارس عبدالمجید قائدی   
سید حسن موسوی  
سید علی‌محمد دستغیب *
قزوین    
قم    
کردستان    
کرمان    
کرمانشاه    
کهگیلویه‌وبویر احمد    
گلستان حبیب‌الله قدمی  
گیلان مهدی هادی   
لرستان    
مازندران محمدحسن گلی شیردار   
مرکزی    
هرمزگان    
همدان مجید گوهردشت رفعت  
یزد    

 



{$sepehr_album_34573}


۱۰ نفر امروز از حوزه انتخابی تهران برای مجلس خبرگان رهبری نامزد شدند

علی اصغر ناصر بخت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران عصر امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران طی گزارشی از روند ثبت‌نام کاندیداها اظهار داشت:تاکنون ۱۰ نفر برای استان تهران جهت کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری نامزد شدند.


ثبت نام 86 نفر در انتخابات مجلس خبرگان تا ساعت 15:30

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت:بر اساس آخرین آمار 86 نفر تا ساعت 15:30 امروز برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که 67 نفر ثبت نام آنها تکمیل شده است.


روز کم تردد کاندیداهای خبرگان/ اسامی داوطلبانی که امروز برای انتخابات‌ ثبت‌ نام کردند/ حضور در ستاد انتخابات برای پرسیدن آدرس

 معتمدان هیأت‌‌های اجرایی انتخابات خبرگان و مجلس یکی شدند

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات و عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد با توافق وزارت کشور و شورای نگهبان، معتمدان هیأت‌‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی شدند.


 فکر و اندیشه‌ام اعتدال است

محسن غرویان استاد حوزه پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: فکر و اندیشه من اعتدال است؛ من مستقلا روی رای خود جلو می‌روم البته ممکن است برخی مواضع مرا اصولگرایان بپسندند و برخی را اصلاح‌طلبان.


متاسفانه عده‌ای زمان انتخابات خاطره یادشان می‌آید
 
حجت الاسلام یحیی صالح نیا امام جمعه غرب تهران پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه عده ای در زمان انتخابات خاطره یادشان می‌آید اظهارداشت: چیزی در قانون به عنوان نظارت بر عملکرد رهبری وجود ندارد.

 همه باید از رهبری حمایت کنیم

حجت‌الاسلام محمود امجد استاد حوزه پس از نام نویسی برای پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: وظیفه ما حمایت از اصول و ارزش های انقلاب است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نظارت مجلس خبرگان گفت: رهبری مقام عالی کشور است و باید از ایشان حمایت کنیم.

با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی برخود می‌شود


سید عبدالوهاب میر اشرفی رییس هیات نظارت بر انتخابات شهر تهران در حاشیه بازدید خود از فرمانداری تهران با بیان اینکه با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی برخود می‌شود، گفت: داوطلبان در هنگام ثبت نام مدارک لازم را با خود به همراه داشته باشند.



حاشیه های دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان در وزارت کشور


 دومین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز (جمعه) در محل وزارت کشور برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

*امروز نیز همچون روز گذشته از همان ساعات اولیه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ستاد انتخابات کشور مراجعه و مدارک خود را جهت ثبت نام ارائه کردند.


روز کم تردد کاندیداهای خبرگان/ اسامی داوطلبانی که امروز برای انتخابات‌ ثبت‌ نام کردند/ حضور در ستاد انتخابات برای پرسیدن آدرس


*سید حسن خمینی امروز به همراه برادرانش حدود ساعت 10 صبح وارد ستاد انتخابات کشور شد.

*امروز روز کم تردد کاندیداهای خبرگان در میان گمانه زنی برای حضور چهره های شاخص بود؛ آمار ثبت نام کنندگان دیروز 65 نفر بود امروز 21 نفر به تعداد ثبت نام کنندگان دیروز اضافه شد، این در حالی است که امروز گمانه زنی های بسیاری مبنی بر حضور چهره های شاخص در ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان صورت گرفت.

*حجت الاسلام سیدمحمدعلی فقیهی، حجت الاسلام محمد عمومی، حجت الاسلام مجید گوهری، حجت الاسلام عبدالمجید قائدی رفعت و آیت الله محمود امجد، حجت الاسلام محمد فیض سرابی، حجت الاسلام مداح، حجت الاسلام اسلامیان و حجت الاسلام غرویان نیز از دیگر داوطلبانی هستند که با حضور در ستاد انتخابات کشور نسبت به نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری اقدام کردند.


روز کم تردد کاندیداهای خبرگان/ اسامی داوطلبانی که امروز برای انتخابات‌ ثبت‌ نام کردند/ حضور در ستاد انتخابات برای پرسیدن آدرس


*محمدحسین مقیمی رئیس  ستاد انتخابات کشور نیز در پایان ساعت اداری امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:بر اساس آخرین آمار 86 نفر تا ساعت 15:30 امروز برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که 67 نفر ثبت نام آنها تکمیل شده است.



حاشیه‌نگاری از دومین روز ثبت‌نام مجلس خبرگان در فرمانداری تهران


دومین روز از ثبت‌نام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز آرامی را برای فرمانداری تهران به همراه داشت. از ساعت 8 امروز (جمعه) با وجود تعطیلات مسئولان ستاد و اصحاب رسانه در محل ثبت‌نام حاضر شدند و در ساعات اولیه فردی به فرمانداری تهران مراجعه کرد و خود را وکیل سعید حبیب‌الله قدمی داوطلب 54 ساله عنوان کرد که بنا دارد برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از گلستان کاندیدا شود.

مسئولان ستاد انتخابات و فرمانداری تهران به وی گفتند که برای نامزدی موکل خود از استان گلستان باید به وزارت کشور مراجعه کند و این شخص نیز با گرفتن ماشین دربستی راهی وزارت کشور شد.


روز کم تردد کاندیداهای خبرگان/ اسامی داوطلبانی که امروز برای انتخابات‌ ثبت‌ نام کردند/ حضور در ستاد انتخابات برای پرسیدن آدرس


حجت‌الاسلام سید عبدالوهاب میراشرفی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهر تهران ضمن بازدید از فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تاکنون در روند ثبت‌نام با هیچ مشکل خاصی روبرو نشده است.

فرمانداری تهران خالی از هر گونه مراجعه‌کننده بود که شخصی به ستاد انتخابات وارد شد اما وقتی با حلقه خبرنگاران روبرو شد،‌گفت من برای پرسیدن آدرس به این محل آمدم.

حسین فریدونی ممان سومین مراجعه کننده به فرمانداری تهران بود که وی با پر کردن فرم‌های لازم اعلام کرد از حوزه‌های انتخابیه تهران کاندیدا می‌شود.

روز کم تردد کاندیداهای خبرگان/ اسامی داوطلبانی که امروز برای انتخابات‌ ثبت‌ نام کردند/ حضور در ستاد انتخابات برای پرسیدن آدرس +تصاویر


این کاندیدا شعار انتخاباتی خود را آرامش،‌امید و شادی اعلام کرد و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شعار انتخاباتی شما همسو با جهت‌گیری‌های سیاسی رئیس دولت امید است، گفت: که خیر من در زمینه سیاست داخلی به دولت انتقادهایی دارم.

این کاندیدا با بیان اینکه دانشجویان وی در دانشگاه علم و کاربردی برایش جهت حضور در انتخابات برنامه‌ریزی کردند،‌خاطرنشان کرد: من هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات خبرگان کاندیدا شده و می شوم و مطمئنم صلاحیتم برای یکی از این دو مجالس احراز می‌شود.

وی با بیان اینکه قصد دارد در لیست انتخاباتی با اصولگرای اصلاح‌طلب ائتلاف کند، اظهار داشت:‌ مصداق بارز اصولگرای اصلاح‌طلب را علی لاریجانی می‌داند. چرا که در عین حال یک فرد اصولگرا است اما همواره در جهت اصلاح جامعه گام برمی‌دارد.


گزارش اولین روز ثبت‌نام انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را از اینجا ببینید.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    خوب بود
  • سیروس ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    چی؟
  • بید باهوش ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    کی هست انتخابات؟
  • رضا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    مشرق از نامزدهای انتخابات مجلس استان ها هم بنویس
  • جوادیان ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    به امید اتفاقات خوب و امیدوار کننده برای آینده این مملکت خون اون همه شهید و جانفشانی اون همه جانباز برای آزادگی این مردم بود مردم باید قدر این امنیت رو بدونندو برای بهبود شرایط مملکت تلاش کنند
  • بهرام ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    حجت الاسلام حسن خمینی هم کاندید شده؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    اسفنده فک کنم. دقیقا نمی دونم الان مشرق میگه
  • سیروس ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    هه.. کی چی بشه؟
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    به امید خدا
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس