رئیس جمهور سوریه، «ترس» را عامل محرک روپایی‌ها در مبارزه با «داعش» خواند و تاکید کرد: سیاست غرب در مبارزه با تروریسم «غیر واقعی» است.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» با بیان اینکه مقامات برخی کشورهای اروپایی، ارزش‌های خود را در قبال دلارهای نفتی فروخته‌اند،تاکید کرد که ملت سوریه تنها طرفی است که حق تصمیم گیری درباره آینده و سرنوشت خود را دارد.

قطر و عربستان؛ حامی گزارش‌های مغرضانه علیه سوریه

رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه «دوم» تلویزیون هلند، اکثر گزارش‌های بین‌المللی درباره سوریه را سیاسی و نادرست خواند و تاکید کرد که «این گزارش‌ها از سوی قطری‌ها و سعودی‌ها مورد حمایت مالی قرار گرفته‌اند... سیاسیت‌های غربی در مبارزه با تروریسم غیر واقعی، بی نتیجه و دارای پیامدهای بر عکس است.

برخی مقامات اروپا، ارزش‌هایشان را به دلارهای نفتی فروختند

وی «ترس» را عامل محرک کشورهای اروپایی در مبارزه با گروه تروریستی «داعش» خواند و تاکید کرد: بسیاری از مسئولان اروپایی ارزش‌هایشان را به دلارهای نفتی فروختند و به نهادهای وهابی عربستان اجازه بردن ایدئولوژی تندروی به اروپا را دادند که به منبعی برای (صادرات) تروریسم به سوریه تبدیل شدند.

بشار اسد تلاش‌ها برای ترویج این مطلب که بحران سوریه به علت حضور رئیس جمهور این کشور است، را در راستای گمراه ساختن افکار عمومی خواند و افزود: تنها ملت سوریه حق دارد تعیین کند چه کسی بماند یا از قدرت کنار برود و برای هر سخن دیگری از سوی بیگانان هیچ اهمیتی نمی‌‌دهیم.

توقف اعزام تروریست، گام نخست حل بحران سوریه

وی پایان یافتن بحران سوریه را منوط به اتخاذ تدابیر لازم برای توقف اعزام تروریست‌ها به این کشور و توقف حمایت‌های لجستیکی به آنها برشمرد و افزود: علت مهاجرت از سوریه «تروریسم» و «محاصره غربی‌ها علیه سوریه» است و اکثر کسانی که مهاجرت کرده‌اند، سوریه را دوست دارند و آماده بازگشت به کشورشان هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از تاسیسات زیر بنایی سوریه طی چهار سال گذشته نابود شده است، تاکید کرد که امروزه اغلب سوری‌ها بدون توجه به گرایشان سیاسی، دولت کشورشان را تایید می‌کنند و همچنان وحدت سوریه را خواستارند... اگر به مناطق تحت کنترل دولت بروید می‌توانید در آنجا آحاد مختلف جامعه سوری را بدون هیچ استثنائی مشاهده کنید.

اسد در پاسخ به سئوال خبرنگار تلویزیون هلند مبنی بر اینکه «بسیاری از سوری‌ها از دولت و نیروهای مسلح دمشق فرار می‌کنند»،‌ گفت: شما الآن در سوریه هستید و می‌توانید به مناطق تحت کنترل ما بروید... در آنجا برخی از خانواده‌های تروریست‌ها یا تندروها یا افراد مسلح.. به هر اسمی که بخواهی آنها بخوان.. در مناطق تحت کنترل دولت بسر می‌برند و از حمایت‌های دولتی برخوردارند. این خانواده‌ها چرا سوریه را ترک نمی‌کنند؟.

حمایت‌های مردمی از نظام بشار اسد

وی حمایت‌های مردمی را عامل ایستادگی دولت و نظام سوریه طی تقریبا پنج سال گذشته خواند و تاکید کرد که چنانچه ملت را شکنجه می‌کردیم امکان نداشت از حمایت‌هایشان برخوردار شویم ولی ممکن است که اشتباهاتی هم صورت گرفته باشد که چنین امری ممکن است در هر جای دیگری رخ دهد.

رئیس جمهور سوریه از احتمال بروز اشتباهات فردی نیز سخن گفت و افزود:‌ اینکه اشتباهاتی (فردی) رخ دهند، با وجود سیاستی برای شکنجه ملت و از دست دادن حمایت‌هایش تفاوت دارد.

سیاست یک بام و دو هوای نهادهای بین‌المللی علیه سوریه

وی با سیاست‌های یک بام و دو هوای نهادهای بین‌المللی از جمله دیده‌بان حقوق بشر (هیومن رایتس ووچ) در انتشار گزارش‌هایی درباره تحولات داخلی سوریه اشاره کرد و افزود: گزارش‌های بین‌المللی درباره سوریه سیاسی بوده و سازمان ملل نیز نهادی غیر بی طرف است زیرا تحت سیطره آمریکا و متحدانش می‌باشد... سازمان ملل ضد سوریه است و همه این موضوع را می‌دانند.

رئیس جمهور سوریه گزارش‌های مغرضانه برخی نهادهای بین‌المللی را مبتنی بر روایت اشخاص خواند و تاکید کرد: می‌توانی به هر کسی پول بدهی تا روایتی که مد نظر شماست را برای شما روایت کند.

وی سیاست‌‌های اروپا را غیر مستقل و بخشی از سیاست‌های آمریکا توصیف و تاکید کرد که مبارزه با تروریسم بدون داشتن نیروهایی در میدان نبرد و بدون برخورداری از حمایت اجتماعی امکان پذیر نیست.

هلند حق حمله هوایی در سوریه بدون هماهنگی را ندارد

بشار اسد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت هلند ماه آینده درباره حمله هوایی به داعش در سوریه تصمیم گیری خواهد کرد،‌گفت: چنین امری غیر قانونی است و نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود. ما یک کشور دارای حاکمیت هستیم و اگر در مبارزه با تروریسم جدی بوده باشید، چه چیزی مانع تماس دولت (هلند) با دولت سوریه برای همکاری در مبارزه با تروریسم، است؟ .. غربی‌ها می‌خواهند دولت و رئیس جمهور سوریه را منزوی کنند.. هیچ گاه نخواهید توانست کاری از پیش ببرید.

نقش اروپا،‌ قطر، عربستان و ترکیه در حمایت از تروریسم

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها، ترکیه، عربستان سعودی، قطر و برخی دیگر از کشورها به روش‌های مختلف از تروریست‌ها حمایت کرده‌اند، ترکیه را دروازه حمایت لجستیکی و عربستان سعودی را کلید حمایت‌های مالی و ایدئولوژیک از تروریست‌ها خواند.

بشار اسد تاکید کرد که «هر کسی که سلاح حمل کرده، مردم را به قتل می‌رساند و دارایی‌های عمومی و خصوص را تخریب می‌کند، «تروریست» بوده و ما به عنوان دولت با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم».

فقط ایران و روسیه برای حل بحران سوریه جدی هستند

وی در پایان تاکید کرد که «ایران» و «روسیه» و متحدانشان که از دولت قانونی سوریه حمایت می‌‌کنند آمادگی ارائه راه حل‌هایی برای خروج از بحران سوریه را دارند ولی غربی‌ها چنین آمادگی را ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس