کد خبر 509910
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

طرف‎های درگیر در لیبی امروز در شهر «الصخیرات» مغرب با حضور نمایندگانی از کشورهای منطقه، زیر نظر سازمان ملل توافقنامه صلح امضا کردند.

به گزارش مشرق، در حالی که خطر داعش نیز بر مجموعه تهدیدات کنونی لیبی افزوده شده است، نمایندگان طرف‎های متخاصم امروز به شهر الصخیرات مغرب رفته‎اند تا توافقنامه صلح که تشکیل دولت وحدت ملی را شامل می‎شود را امضا کنند.

شبکه الجزیره گزارش داد که توافقنامه سیاسی بین جریان‎های درگیر لیبی عصر امروز(پنجشنبه) در شهر «الصخیرات» مغرب به امضا رسید.

صلاح الدین مزوار وزیر خارجه مغرب که در این مراسم حضور داشته است، بر لزوم تسریع در تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت همه طرف های لیبیایی تاکید کرد و گفت: لیبی ها بندهای توافق را پس از تشکیل دولت اجرایی خواهند کرد.

در همین ارتباط، «مارتین کوبلر» نماینده سازمان ملل در امور لیبی اعلام کرد که توافقنامه امروز نشان‎دهنده پایبندی طرفین درگیر لیبی به آغاز فرآیند انتقال دموکراسی در این کشور است.

از سوی دیگر، محمد شعیب معاون اول رئیس پارلمان لیبی گفت: لیبی امروز وارد مرجله جدیدی شده است و « با امضای این توافقنامه، صلح را در کشورمان محقق خواهیم کرد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس