کد خبر 509898
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 67 هزار نفر از خانواده‎های شهدا و ایثارگران نیازمند اشتغال هستند.

به گزارش مشرق، حجت‎الاسلام سید محمد علی شهیدی عصر امروز در جمع دست‎اندرکاران مراسم نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور اظهار کرد: مسئله بیکاری در سطح کشور با تحریم‎هایی که طی 10 الی 12 سال داشتیم وجود دارد این معضل در بین خانواده‎های شاهد و ایثارگر نیز به چشم می‎خورد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استخدام ایثارگران طبق قانون یک چهارم است، تصریح کرد: در بین خانواده‎های شهدا و ایثارگران حدود 67 هزار نفر نیازمند اشتغال هستند که برای این افراد طی دو سال دولت تدبیر و امید برنامه‎های مختلفی پیش‎بینی شد.

بیش از 3 هزار ایثارگر در طرح تکاک شاغل شدند/ 3800 نفر جذب ارگان‎های مختلف شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه امکان شغل دولتی برای همه وجود ندارد، افزود: باید تولید و ابداع کار جدید کنیم تا زمینه اشتغال فراهم شود، بنابراین طرح تکاک برنامه‎ریزی شد و در سطح استان‎ها اعلام کردیم که تامین بودجه داشته باشند ما هم از تهران تامین بودجه خواهیم کرد.

شهیدی افزود: در طرح تکاک تاکنون بیش از 3 هزار نفر از ایثارگران شاغل شدند و 3 هزار و 800 نفر در سازمان‎ها، ارگان‎ها و وزارتخانه‎ها با سهمیه‎ای که در نظر گرفته شده بود مقدمات اشتغال آنها فراهم شد.

وی با بیان اینکه در دو سال دولت تدبیر و امید حدود 6 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل شدند، گفت: بیشتر آنها جذب بنیاد شهید و امور ایثارگران شد و آنهایی که 30 سال خدمت کردند نیز بازنشسته شدند.

132 تشکل ایثارگری در سطح کشور فعالیت می‎کنند


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‎ها این امید وجود دارد که آمار بیکاری کم شود تعداد بیکاران در حوزه شاهد و ایثارگر دو سال قبل نیز 67 هزار نفر بود اکنون نیز همان تعداد است.

شهیدی از فعالیت 132 تشکل ایثارگری در سطح کشور خبر داد و افزود: این تشکل‎ها به منظور آسیب‎شناسی مسائل مربوط به حوزه خانواده‎های شاهد و ایثارگر شکل گرفته است خیلی از کارها به آنها واگذار شد که هنوز محصولی به ما داده نشده است.

وی بیان داشت: بیش از 2 میلیون و 500 هزار جانباز و بیش از 300 هزار خانواده آزاده در کشور وجود دارد حدود 800 هزار نفر همسر، فرزندان و والدین شهدا و ایثارگران هستند.

شهیدی با اشاره به اینکه ایجاد آرامش برای خانواده شهدا و ایثارگران جزو وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: بیش از 80 درصد ایثارگران در حوزه درمان رضایت از بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی7 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    1 0
    خوش به حالشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس