کد خبر 509717
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶

منابع فلسطینی از حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک بمب دست‌ساز در یک جیپ نظامی این رژیم نزدیک گذرگاه السریج واقع در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه منفجر شد.

بر اساس این گزارش، این بمب دست‌ساز در حالی منفجر شد که نظامیان صهیونیست سعی داشتند دیوار مجاور گذرگاه السریج را بازسازی نمایند.

رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی به وجود زخمی‌ها و تلفات در این حادثه اشاره‌ای نکردند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی پس از این حادثه جنوب نوار غزه را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند که باعث زخمی شدن 3 شهروند شد.

نیروهای اشغالگر مستقر در نوار مرزی خان‌یونس همچنین به‌سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند.

از سوی دیگر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که یک جوان 20ساله فلسطینی در شهر خان‌یونس از ناحیه دست و پا هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

شاهدان عینی گفتند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به‌سمت «محمد ابوعقل» (20ساله) که در شرق خان‌یونس در حال چرای گوسفندان بود، تیراندازی کردند.

شهادت یک دختر فلسطینی در نابلس

یک دختر فلسطینی که دو هفته پیش در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، ظهر امروز چهارشنبه به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، سماح عبدالمؤمن (18ساله) بر اثر شدت جراحت وارده به وی در گذرگاه حواره واقع در جنوب نابلس شهید شد.

سماح از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته بود.

با شهادت این دختر جوان فلسطینی، شمار شهدای فلسطین از آغاز انتفاضه قدس تا کنون به 125 نفر رسید و علاوه بر آن تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی نیز به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، قدس و مرز نوار غزه زخمی شده‌اند.

انتقاد پارلمان فلسطین از پیوستن تشکیلات خودگردان به ائتلاف نظامی عربستان

مجلس قانونگذاری فلسطین تأکید کرد که پیوستن تشکیلات خودگردان فلسطین به ائتلاف نظامی اسلامی به‌رهبری عربستان سعودی پیامدها و عواقب وخیم و ناگواری برای ملت فلسطین خواهد داشت.

حسن خریشه نایب رئیس دوم مجلس قانونگذاری فلسطین که دوسوم اعضای آن را نمایندگان جنبش حماس تشکیل می‌دهند، در واکنش به پیوستن تشکیلات خودگردان به ائتلاف نظامی ضدتروریسم به‌رهبری عربستان تصریح کرد که فلسطینیان باید خود را از هرگونه ائتلافی که موجب دشمن تراشی برای ملت فلسطین شود، دور بدارند و به‌جای آن به فکر برقراری روابط خوب و حسنه با تمامی کشورها و ملتها به‌منظور حفظ امنیت فلسطینیان مقیم این کشورها باشند.

خریشه اظهار داشت که مشارکت تشکیلات خودگردان در این ائتلاف به هر شیوه‌ای که باشد، اشتباه و نادرست است.
وی گفت که تشکیلات خودگردان هیچ تجهیزات و امکاناتی ندارد که بخواهد در ائتلافی مشارکت داشته باشد، به همین خاطر بهتر است بی‌طرف باشد و به فکر تشکیل ائتلافی عربی اسلامی برای مقابله با تروریسم صهیونیستی باشد.

وی گفت که تشکیل چنین ائتلاف‌هایی با هدف منحرف کردن انظار عمومی از جنایت‌های دشمن صهیونیستی اعم از کشتار زنان و کودکان فلسطینی و هتک حرمت مقدسات فلسطین انجام می‌گیرد.

این نماینده فلسطینی اظهار داشت که فلسطینیان از آغاز بهار عربی همواره اصل بی‌طرفی را رعایت کرده و به هیچ ائتلاف و جناحی نپیوسته‌اند و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد، زیرا فلسطین به حمایت تمامی کشورها و ملتهای اسلامی و عربی نیاز دارد.

حسن خریشه خواستار بازنگری هرچه سریع‌تر تشکیلات خودگردان در چنین تصمیمی شد که پیامدهای منفی زیادی برای مسئله فلسطین به‌همراه خواهد داشت.  

یورش مجدد شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی

گروهی از شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز چهارشنبه به صحنهای مسجد الاقصی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

شهرک نشینان صهیونیست تقریباً هر روز با هدف یهودی سازی مسجد الاقصی و اجرای طرح تقسیم بندی زمانی و مکانی آن، به این مسجد یورش می‌برند.

سه راهکار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای حمایت از پروژه ملی فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" سه راهکار "تقویت پروژه مقاومت"، "پایان شکاف داخلی" و "حرکت به‌سمت امت و بشریت و تحرکات حقوقی و سیاسی" را بهترین راه برای حمایت از پروژه ملی فلسطین معرفی کرد.

خالد مشعل که امروز چهارشنبه از طریق ویدئوکنفرانس در همایش انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری به‌مناسبت گرامی‌داشت سالروز تأسیس حماس سخنرانی می‌کرد، از نقش دانشجویان تمجید کرد و آنها را "عاملان شکل‌گیری انقلاب‌ها و بنیانگذاران جنبش‌ها و صاحبان طرحهای شجاعانه و ابتکاری" توصیف کرد.

مشعل تصریح کرد: ما باید به‌صورت همزمان در این سه مسیر حرکت کنیم و ضمن گسترش انتفاضه در برابر اشغالگران صهیونیست و تقویت پروژه مقاومت، برگهای برنده لازم را در دست بگیریم.

وی در بخش دوم سخنان خود بر لزوم پایان بخشیدن به شکاف داخلی، یک‌پارچه سازی جبهه داخلی و مشارکت ملی و تقویت آن تأکید کرد و گفت: «هیچ کدام از طرفهای فلسطینی از دیگری بی‌نیاز نیست و وطن بزرگتر از همه ماست و به همه ما نیاز دارد».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سومین بخش از سخنان خود بر لزوم حرکت به‌سمت امت و بشریت کنار تحرک در عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک و رسانه‌ای، تلاش حقوقی برای پیگرد رژیم صهیونیستی و تشدید فشار علیه آن، کسب حامیان بیشتر و تشدید خشم و نفرت جهانیان از رژیم جنایتکار صهیونیستی که با بی‌رحمی دست به کشتار می‌زند، تأکید کرد.

مشعل خطاب به دانشجویان اعلام کرد: «رهبران ملی فلسطینی باید با وحدت سیاسی و پایان دادن به شکاف داخلی شوم و حرکت به‌سمت مشارکت ملی پازل وحدت و همبستگی کنونی شکل گرفته در فلسطین را تکمیل کنند و شما امروز پیام قوی به جهانیان ارسال کردید و آن اینکه تا زمان تداوم شهرک سازی‌های رژیم اشغالگر قدس، همزیستی با این رژیم ممکن نیست و هرگونه راهکاری برای حل منازعه فلسطینی ــ صهیونیستی باید این مسئله را مد نظر قرار دهد».

وی در پایان به‌نمایندگی از جنبش حماس از فداکاری‌ها و رشادت‌های خانواده‌های شهدا و صاحبان منازل تخریب شده تمجید کرد و گفت: «ما برای تقویت پروژه مقاومت و پروژه سیاسی و مشارکت ملی سعی در افزایش قدرت و تلاش خود را داریم».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس