يکي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) امروز چهارشنبه از ائتلاف نظامي اسلامي به رهبري عربستان سعودي خواست تا با تروريسم رژيم صهيونيستي مقابله کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري آلمان، «احمد بحر» طي اظهاراتي گفت که در پيامي به ائتلاف نظامي اسلامي براي مبارزه با تروريسم تاکيد کرده است که شايسته است مبارزه با جنايت و تروريسم اسرائيل در رأس اولويت کشورهاي عربي و اسلامي قرار گيرد.

وي افزود: مقابله قاطعانه و مداخله فوري براي توقف تروريسم اسرائيل که قتل، کشتار، خرابي و يهودي سازي سرزمين فلسطين و مقدسات را در اراضي مقدس فلسطين مرتکب مي شود، ضروري است.

بحر اظهار داشت که اسرائيل يک غده سرطاني در جسم امت عربي و اسلامي و خطري براي اين امت است و همين امر وحدت و سرعت عمل براي مقابله با اين خطر را مي طلبد.

عربستان سعودي ديروز سه شنبه از تشکيل يک ائتلاف نظامي اسلامي با مشارکت 35 کشور براي مبارزه با تروريسم که مقر آن در رياض است خبر داد.

محمد بن سلمان جانشين وليعهد سعودي و وزير دفاع اين کشور طي سخناني مدعي شد که اين ائتلاف با تمام گروههاي تروريستي مبارزه مي کند و با قدرتهاي بزرگ و سازمانهاي بين المللي هماهنگ خواهد بود.

عربستان سعودي يکي از حاميان اصلي گروههاي تروريستي در منطقه است و کنفرانس اخير موسوم به معارضان در رياض که با حضور گروههاي تروريستي برگزار شده بود گوشه اي از حمايتهاي اين کشور را از تروريسم نشان مي دهد.

اين کشور از حدود نه ماه قبل به بهانه بازگرداندن مشروعيت به نمايندگي عبدربه منصور هادي رئيس جمهور فراري و مستعفي يمن تجاوز خود به اين کشور را آغاز کرده است که در طول اين 9 ماه علاوه بر تخريب زيرساختهاي حياتي يمن و آواره شدن ميليونها تن و کشته شدن بيش از 7 هزار نفر هيچ دستاوردي کسب نکرده است.

از سوي ديگر رياست تشکيلات خودگردان فلسطين شب گذشته از اين ائتلاف استقبال و مشارکت خود در آن را اعلام کرد.
تشکيلات خودگردان همچنين تاکيد کرد که مشارکت فلسطين در اين ائتلاف پس از مشورت با عربستان صورت گرفته و دليل آن هم اهميت تحقق امنيت و ثبات ملت هاي عربي و اسلامي است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس