دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اقتدار نیروهای مسلح نبود هیچگاه میز مذاکره ای شکل نمی گرفت تا دیپلمات های صلح ما بتوانند نتیجه ای کسب کنند.

 به گزارش مشرق، محسن رضایی در نخستین «کنگره ملی سربازان صلح ایران» که عصر امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: هدف از ایجاد سربازان صلح ایران این است که این قشر عظیم و گمنام که فداکاری های زیادی  کرده اند، مورد قدردانی قرار گیرد. در همه کشورهای دنیا سازمانهای وجود دارد که سالانه پیام صلح را به سراسر دنیا می فرستد.

وی افزود: امیدوارم موفق شویم تا بیش از ۳.۵ میلیون نفر سربازی که داشته ایم را مورد تقدیر قرار دهیم و این وقفه را جبران کنیم و بتوانیم در سراسر کشور برای این افراد مراسمی بگذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: زندگی بشر همیشه با جنگ همراه بوده است و در قرن ۲۱ متاسفانه با بدترین حوادث و رویدادهای ناامنی و جنگ مواجه بوده ایم. ۱۵ سال بیشتر از قرن بیست و یکم نگذشته است که بدترین حوادث شکل گرفته و حمله آمریکا به افغانستان و عراق شروع این ماجرا بود.

وی با بیان اینکه امروز گذاشتن مردم در قفس ها و آتش زدن آنها و فیلمبرداری از آن مایه تاسف است اظهار داشت: هر چند درباره هولوکاست حرفهای زیادی می زنند اما در هیچ تاریخی، این پدیده که به صورت تبلیغاتی انجام می شود سابقه ندارد.

محسن رضایی با اشاره به اینکه در چند روز گذاشته جمعی از مسلمانان نیجریه را شکنجه کرده و کشته اند اظهار داشت: در اذربایجان عده ای از عزاداران حسینی را مورد حمله قرار داده اند و دولت در این کشور از افراط گراها که این حمله را انجام داده اند حمایت کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنده چند شب پیش در صدا و سیما اعلام کردم که منطقه در آستانه یک انفجار بزرگ است. آن کسی که با من مصاحبه می کرد که شما می گویید جنگ جهانی سوم در حال آغاز شدن است و من گفتم بنده این را نمی گویم اما آنچه در جهان در حال رخ دادن است بیشتر از مقدمات جنگ جهانی سوم است.

وی با بیان اینکه آقای کری گفته است که منطقه با یک جنگ ۳۰ ساله مواجه است، اظهار داشت: جنگ دوباره دارد فضای جهانی را می گیرد و صلح  و امنیت کم کم به یک کالای کمیاب تبدیل می شود و در این شرایط ما نیاز به سرباز صلح داریم.

محسن رضایی با تقسیم سربازان به سه گروه سرباز تجاوز و اشغالگری، سربازان تسلیم و سربازان صلح، افزود: سرباز تسلیم سربازی است که ملتی را و کشوری را تسلیم می کند اما اسم آن را صلح می گذارند. سرباز تجاوز هم مشخص است؛ سربازانی که از مرز کشوری عبور کنند سرباز تجاوز و جنگ است. سربازانی که ظلم و بی عدالتی درست می کنند سرباز جنگ هستند و فرق سرباز صلح با سرباز جنگ این است که جنگ این سرباز دفاعی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه عده ای نباید این اشتباه را بکنند که ما یک کشوری را تسلیم بکنیم و از همه چیز عقب بیفتیم بعد اسم آن را صلح بگذاریم، تصریح کرد: به همین دلیل صلح هیچگاه با گفتمان حل نمی شود. ما در صلح هم سرباز صلح داریم و هم دیپلمات صلح.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله برجام شما دیدید که دیپلمات های صلح ما، آدم های توانمند بودند و هم سربازانی که اجازه ندادند قبل از گفتگوها به ما حمله کنند آدمهای توانمندی بودند. اگر نیروهای مسلح نبودند هیچگاه میز مذاکره شکل نمی گرفت تا دیپلمات های صلح پشت آن قرار بگیرد.

محسن رضایی اظهار داشت: سربازان صلح بودند که میز را فراهم کردند تا دیپلمات ها بتوانند به نتیجه ای برسند. صلح به معنای تسلیم نیست. صلح به معنای دفاع و مقاومت است. دفاع و مقاومت روی ارزشهای انسانی و انسانیت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ۳.۵ میلیون سربازی که ما داریم یعنی سربازان دفاع مقدس و بعد از آن تماما سرباز صلح هستند زیرا برای دفاع از سرزمین خود جنگیدند. زمانی که خرمشهر، آبادان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی اشغال شد و به استان کشورمان تجاوز شد سربازانی که در مقابل آنها جنگیدند سربازان صلح هستند. سربازان صلح یا برای آزادی می جنگند و یا برای عدالت و یا امنیت اما سرباز جنگ برای تجاوز، اشغالگری، ظلم، فساد و ستم می جنگند.

وی با تاکید بر اینکه ما ۲۰۰ سال کشور را تسلیم غرب کرده بودیم، افزود: اسم آن را صلح گذاشته بودیم. ارتباط با غرب در ۲۰۰ سال گذشته چرا ما را به جایی نرساند. ما صلح را در کنار اقتدار می بینیم و اقتدار پشتوانه صلح است. اقتدار همیشه ایران را حفظ کرده است.

ضایی در پایان خاطرنشان کرد:  یک روز اگر ملت ایران ضعیف بشود به ایران حمله می کنند . کشورمان در چهار راه جهان قرار دارد و اقتدار ما توانسته است ایران را حفظ کند و این اقتدار بدنبال صلح و ارزشهای انسانی است و امیدواریم قدردانی شما از سربازان صلح بتواند ذره ای از زحمت های اینها را جبران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس