کد خبر 509501
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

ارتش نيجريه ديشب 500 زن و نوجوان را که در پي فاجعه کشتار در خانه رهبر جنبش اسلامي بازداشت کرده بود، به يک مدرسه انتقال داد.

به گزارش مشرق، ارتش نيجريه از زمان وقوع فاجعه کشتار شيعيان و مسلمانان عضو جنبش اسلامي نيجريه، صدها نفر را بازداشت کرده است. ارتش نيجريه سه‌شنبه شب (ديشب) 500 زن و کودک را که از زمان حمله به منزل «شيخ ابراهيم زکزاکي» رهبر جنبش اسلامي در اين کشور بازداشت کرده بود به مدرسه ابتدايي منطقه «سامورا» در شهر «زاريا» در ايالت «کادونا» منتقل کرد.

فعالان نيجريايي با بيان اين خبر گفتند که در صدد هستند از وضعيت سلامتي اين افراد اطلاع حاصل کنند و اين 500 نفر جداي از حدود 200 نفري هستند که پيش از اين بازداشت شده بودند.

ارتش نيجريه پيش از اين نيز 178 نفر را در کادونا بازداشت و در چندين مرکز بازداشت پليس محبوس کرده بود و هنوز آنان را آزاد نکرده است.

بامداد يکشنبه ارتش نيجريه با متهم کردن جنبش اسلامي به تلاش براي ترور فرمانده ارتش اين کشور و همچنين مسدود کردن راهها به دليل تجمعات، به حسينيه «بقية الله» در شهر زاريا و منزل شخصي ابراهيم زکزاکي حمله‌ور شد و صدها مسلمان را کشت.

مردم در شهرهاي مختلف نيجريه نيز در اعتراض به اين رفتار ارتش و دولت که آن را «وحشيانه» توصيف کرده‌اند، ادامه دارد. مردم مسلمان در کانو، کادونا، بائوچي، کاتسينا و گومبه و چند شهر ديگر در چند روز گذشته اعتراض و تظاهرات کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس