کد خبر 509248
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

معاون مبارزه با سرقت آگاهي ناجا به هموطنان به ويژه زنان سالمند نسبت به شگرد سرقت سارقان در پوشش خيرين هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علي غياثوند با تشريح يکي از شگردهاي سارقان در تهران بزرگ گفت: مجرمان تحت پوشش افراد خير ، خانم‌هاي سالمند را طعمه قرار داده و به بهانه کمک به نيازمندان آنها را سوار خودرو خود مي کردند و از آنها مي خواستند تا لباس‌هايي را که داخل کيسه به همراه دارند به دست نيازمندان برسانند و سپس طلاجات اين افراد را براي ديدن و خريد از سالمندان مطالبه کرده و هنگام پياده شدن افراد طلاهاي آنها را داخل کيسه محتوي البسه انداخته و تحويل آنها مي دهند اما در يک فرصت مناسب از غفلت شان سوء استفاده کرده و طلاها را به سرقت مي بردند.

وي به هموطنان هشدار داد تا به افرادي که تحت پوشش خيرين خود را معرفي مي کنند اعتماد نکرده و در صورت کمک به نيازمندان به موسسات خيريه شناخته شده و داراي مجوز مراجعه کنند.

وي به شگرد دوم مجرمان اشاره کرد و گفت : در شگردي ديگر افراد به بهانه دوستي، با دختران جوان طرح دوستي ريخته و در فرصتي مناسب مبادرت به سرقت طلاجات و اموال آنها مي کردند.

معاون مبارزه با سرقت آگاهي ناجا تأکيد کرد: هموطنان به هر کسي اعتماد نکرده و از ارتباط نامتعارف بپرهيزند تا شاهد اينگونه وقايع نباشد.

کاهش 6 درصدي سرقت‌ها
وي همچنين پيرامون اقدامات انجام شده در حوزه سرقت گفت: ميزان کل سرقت‌ها 6 درصد کاهش و کشف به وقوع اين جرم نيز 3.2 درصد در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

وي با اشاره به اينکه ميزان کشف به وقوع سرقت در هشت ماهه امسال 70 درصد است، بيان داشت: اين درحالي است که ميزان سرقت منزل نيز تغييري نکرده است.

براساس گزارش سايت پليس،اين مقام انتظامي در ادامه به کاهش 3.5 درصدي سرقت اماکن، 6درصدي اتومبيل و موتورسيکلت و 14 درصدي لوازم و قطعات خودرو اشاره کرد و گفت: در جرايمي همچون جيب‌بري 25 درصد و کيف قاپي 10 درصد افزايش وقوع در هشت ماهه اول امسال را شاهد بوديم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس