کد خبر 509162
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹

مبالغ جرایم نقدی دریافتی فدراسیون فوتبال با رای های کمیته انضباطی از مرز 7 میلیارد ریال هم گذشت.

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال از قانون شکنان فوتبال در سال های اخیر از رای های صادر شده توسط کمیته انضباطی در آمدهای میلیونی کسب کرده است.

مبالغ جریمه بیمه های نقدی افراد مختلف در فوتبال،‌ فوتسال و فوتبال ساحلی در سال های اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و از طرفی بی اخلاقی و قانون شکنی هم روز به روز در جامعه فوتبال در حال افزایش است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای مقابله با خاطیان حتی در جرایم توبیخی هم مبالغی بعنوان جریمه درنظر می گیرد. با بررسی آرای صادر شده کمیته انضباطی برای متخلفان فوتبال در فصل اخیر فوتبالی،‌ فدراسیون بیش از 7 میلیارد ریال درآمد خواهد داشت که با ادامه این روند تا با پایان فصل رقم شگفت انگیزی می‌شود که در تاریخ فوتبال کشور و حتی آسیا بی سابقه است.

با نگاه اجمالی به احکام صادر شده متوجه می شویم که، باشگاه‌های لیگ برتری 336 میلیون جریمه مالی به کمیته انضباطی پرداخته‌اند، که تراکتورسازی تبریز با 110 میلیون و پرسپولیس 54 میلیون و فولاد خوزستان 33 میلیون تومان، رده‌های اول تا سوم بیشترین جریمه باشگاه های لیگ برتری را در اختیار دارند.
 
*برانکو و گل محمدی رکورددار مربیان

در بین سرپرستان آکادمی و بازیکنان لیگ برتری از مجموعه 133 میلیون جریمه نقدی، برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی با 10 میلیون رکورددار هستند.

اگر چه مبالغی هم از جرایم نقدی در لیگ‌های دسته اول،‌ دوم،‌ سوم و فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش آقایان و بانوان هم نصیب فدراسیون شده است که حدود 274 میلیون تومان می شود.

اینکه فلسفه جریمه نقدی خاطیان فوتبال درست است یا غلط اهمیت چندانی ندارد، بلکه مهم تر از آن کارایی این جرایم در کاهش بی قانونی و نحوه هزینه این پول ها در فوتبال است که بر اساس ماده 72 ،‌درآمد آیین‌نامه بند 8 و ماده 71 دوره مالی بند 4،‌ دریافت و نحوه هزینه ها،‌ دریافتی حاصل از جرایم صادر شده توسط آرای کمیته را مشخص کرده است.

در همین رابطه رئیس کمیته انضباطی گفت: از مبالغ منتشر شده توسط رسانه ها اطلاعی دقیق ندارم و اینکه چه مقدار از این مبالغ توسط فدراسیون وصول شده است را سازمان لیگ خبر داد.

تجربه نشان داده است که نه جریمه ها آنطور که باید و شاید پرداخت می شود و نه مصرف آن در راهی است که بتواند به فرهنگ سازی و عوامل باز دارنده منتهی شود اما امیدواریم این پول ها که ناچیز هم نیست خوب و تمام و کمال دریافت شود و در راعی هم هزینه شود که به آینده فوتبال ما کمک کند. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس