کد خبر 508887
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

باشگاه فوتبال صبای قم طی بیانیه‌ای در خصوص اتفاقاتی که اخیرا در برنامه ۹۰ در شب گذشته رخ داد، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ماجرای بازگشت فرید بهزادی کریمی انگار برای برخی دوستان تمامی ندارد. یکی در تلویزیون و در برنامه 90 خود را در جایگاه قاضی و ارکان قضایی قرار می دهد و حکم صادر می کند و دیگری این بار تلاش دارد با کوبیدن بر نعل و میخ همان حرفهای قبلی اش را تکرار کند. اینکه اصرار دارند که باید در مقام تفسیر مقررات به آنها مراجعه شود همان حرفی است که نماینده باشگاه شاکی هم در جلسه کمیته انضباطی بدان اصرار داشت و به قول شاعر عزیز"شک دارم به ترانه ای که زندانی و زندانبان با هم زمزمه می کنند"

کدام بخش قانون مبهم است که نیاز به تفسیر حقوقدانان حقوق ناخوانده دارد؟ نعل و میخ هایشان آنقدر پر سر و صدا بوده که عادل فردوسی پور عزیز در جمله ای بیادماندنی اعلام می کند اگر دوستان در اسپانیا بودند رئال حذف نمی شد!

باشگاه صبای قم برای تنویر افکار عمومی مواردی را بشرح ذیل مطرح می نماید:
1. در پیوست مربوط به سربازان در آیین نامه نقل و انتقالات آمده که به محض پایان خدمت به تیم خود برمی گردند و در ادامه گفته شده که این بازیکنان در بازگشت به تیم اولیه سهمیه لیگ برتری محسوب نمی شوند.

2. در بند 6 ماده 30 آیین نامه نقل و انتقالات آمده که هر باشگاه لیگ برتری در ابتدای فصل می تواند حداکثر 6 بازیکن لیگ برتری را جذب نماید و در بند 8 همان ماده آمده که سهمیه لیگ برتری فقط برای ابتدای فصل اعتبار دارد.

3. وقتی قانونگذار اعلام می کند که بازیکن سرباز در بازگشت به تیمش سهمیه لیگ برتری محسوب نمی شود یعنی منظور این است که تا قبل از نیم فصل هم می تواند برگردد و گرنه چه دلیلی داشت که اگر بنا بود در نیم فصل برگردد اعلام نماید این بازیکن سهمیه لیگ برتری نیست. در نیم فصل که طبق مقررات سهمیه لیگ برتری لحاظ نمی شود.پس قانون کاملا واضح بوده و نیازی به تفسیر و تعبیر ندارد مگر آنکه دیدگاه دوستان مانند اغلب اوقات دیدگاهی باشد که دیده و شنیده ایم و چرایی اش بر همگان معلوم است. این رویه از شش سال قبل در لیگ ما حاکم بوده و در خصوص محسن یوسفی و مهدی چمن آرا هم به همین روال انجام شده است.

4.فارغ از همه موارد فوق که شفافیت قانون را اثبات می نماید نکته مهم و پر اهمیتی که هیچکس نخواسته به آن توجه کند وضعیت قراردادی بازیکنان سرباز است.بر اساس ماده 3 آیین نامه نقل و انتقالات بازیکنی که دریافتی هایش بابت فعالیت فوتبالی کمتر از هزینه هایی باشد که بابت فوتبال انجام می دهد آماتور محسوب می شود و تمام مقرراتی که این روزها در مورد این پرونده مطرح می شود در خصوص بازیکنان حرفه ای است. بازیکن سرباز که طبق مقررات قرارداد ماهانه 150 هزارتومان با تیم نظامی منعقد می کند آیا دریافتی هایش بیش از هزینه هایش است؟قطعا پاسخ منفی است و در این صورت به عنوان یک بازیکن آماتور شناخته می شود که تبعیت از آیین نامه حرفه ای برای او لازم نیست.

در پایان از کسانی که دست شان مدتهاست برای عموم رو شده استدعا دارد بازی های پشت پرده شان را تعطیل کنند که تئاترشان دیگر بیننده ای ندارد.

 در شرایطی که پرونده در رکن قضایی فدراسیون در دست بررسی است موج سواری ها و جو سازی های افراد جای تعجب دارد اما این باشگاه به سلامت و تعهد و تخصص اعضای آن کمیته اعتقاد راسخ دارد و امید داریم چنین القائات و زمینه سازی هایی  نمی تواند بر تصمیم آنها تاثیر بگذارد.


منبع: سایت باشگاه ورزشی صبای قم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس