هواداران رهبر شیعیان نیجریه با حضور گسترده در خیابان‌های یکی از ایالت‌های این کشور حمایتشان را از شیخ زکزاکی به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، به دنبال کشتار شیعیان نیجریه در چند روز گذشته و دستگیری «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه هزاران شیعه هوادار شیخ زکزاکی در خیابان‌های کانو، کادونا ، بائوچی، کاتسینا و گومبه (روز سه‌شنبه) در اعتراض به دستگیری غیر قانونی رهبر خود تجمع کردند.

به گزارش وبگاه «ای ن 24» هواداران رهبر جنبش مقاومت اسلامی نیجریه تظاهرات مسالمت آمیزی را برگزار کردند اما نیروهای امنیتی نیجریه با تهدید اسلحه سعی در متفرق کردن جمعیت نمودند. معترضان با پوشیدن لباس‌های سیاه و زنان با پوشیدن ردای بلند و حمل پلاکاردهایی با شعارهایی چون "باید رهبر ما را فوری آزاد کنید" یا "هیچ توجیهی برای قتل عام شهروندان بی‌گناه توسط سربازان وجود ندارد"  و "چرا باید مرکز اسلامی ما را  نابود کنید" و مواردی دیگر در خیابان‌ها حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، «مال امام یعقوب» از روحانیون هوادار شیخ زکزاکی در این زمینه گفت، جهان می‌تواند شاهد این حقیقت باشد که زکزاکی شخصی صلح دوست بوده و حداقل این است که رفتار هواداران وی در این تظاهرات مورد توجه قرار گیرد. ما تنها درخواست آزادی، اجرای عدالت و رعایت حقوق شهروندی را خواستاریم . سخنان ارتش نیجریه در باره کتک خوردن فرمانده نظامی از دست هواداران زکزاکی دروغ است.»

وی در خاتمه خواهان آزادی بی قید و شرط رهبر خود شد و در عین حال هشدار داد که شیعیان  ساکت نخواهد ماند تا شاهد جنایت دیگری از سوی نظامیان باشند.

 درگیری‌های بامداد یکشنبه گذشته که پس از حمله ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رخ داد،‌ موجب شد علاوه بر پسر شیخ زکزاکی، چند تن از سران جنبش اسلامی نیجریه و بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت برسند.

برخی منابع تعداد کشته شده‌ها را 450 و برخی آن را حدود 1000 نفر اعلام کرده‌اند اما هنوز منبع رسمی آن را تأیید نکرده است.

ارتش نیجریه مدعی شده است که شیعیان به کاروان نظامی حامل رئیس ستاد کل ارتش تیراندازی کرده و قصد ترور وی را داشته‌اند؛ ادعایی که با تکذیب جنبش اسلامی نیجریه همراه شد.

{$sepehr_album_34470}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    از خون جوانان وطن لاله دمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس