کد خبر 509013
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

معترضان به کشتار شیعیان در نیجریه با تجمع در مقابل سفارت این کشور در تهران با انتشار بیانیه‌ای خواستار اقدام قاطع دولت ایران در قبال این کشتار شدند.

به گزارش مشرق، شماری از معترضان به حمله و کشتار شیعیان کشور آفریقایی نیجریه مقابل سفارت این کشور در تهران تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی، وهابیت، آل سعود و انگلیس خواستار اقدام بیشتر مسئولان دولت نیجریه در رسیدگی به حمله به شیعیان در این کشور شدند.

همچنین متعرضان با اعلام حمایت از شیخ الزاکی روحانی برجسته شیعی در نیجریه بیانیه‌ای منتشر کردند. در این بیانیه آمده است که تنها گناه شیعیان نیجریه الهام گرفتن از امام حسین، امام خمینی و رهبری است و راهشان ادامه خواهد یافت.

متن کامل این بیانیه شرح زیر است:

و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

هرگز گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته شدند مردگانند بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

در آستانه ماه ربیع‌الاول ماه سرور اهل بیت(ع) شهادت مظلومانه مجاهدان راه خدا و هزاران نفر از شیعیان نوپای جنبش اسلامی نیجریه و هتک حرمت به بیت حجت‌ الاسلام زکزاکی و تخریب حسینیه بقیة‌الله الاعظم توسط ارتش ملعون کشور نیجریه قلب ملت شهیدپرور ایران و رهبر و متقدای ما امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را به درد آورده است که با سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان بیگناه در کشورهای میانمار، پاکستان، فلسطین، آذربایجان و بخصوص نیجریه و لبخند سکوتشان این فریادها بپا خواسته و این کشتار وحشیانه را کاملا صهیونیستی، وهابی می‌دانیم و امروز ما ملت ایران در مقابل سفارت کشور نیجریه اعلام می‌کنیم.

1- دنیا بداند تنها گناه شیعیان نیجریه الهام گرفتن از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و راه امام حسین(ع) بوده، لذا ما ضمن محکوم کردن این حرکت وحشیانه اعلام می‌کنیم راه شیخ زکزاکی‌ها و مقلدان خمینی(ره) تا ابدالدهر ادامه دراد.

2- مدعیان حقوق بشر بدانند که ما ملت مسلمان ایران اعلام می‌کنیم تجاوز به شیعیان نیجریه، تجاوز به حقوق انسان‌هاست و آنان که امروز تماشگر شهادت میلیون‌ها انسان بیگناه هستند، نامشان در تاریخ بین‌المللی در کنار نیک‌صفتان دنیا ماندگار خواهد ماند.

3- دنیا به خوبی می‌داند دست‌های کثیف و خونخوار آمریکای جنایتکار و رژیم فاسد صهیونیستی در به شهادت رساندن شیعیان نیجریه آلوده است. جنایت ارتش و حاکمیت نیجریه، خوش خدمتی به صهیونیست‌ها، تکفیری‌است. لذا ما تجمع کنندگان به سفارت نیجریه هشدار می‌دهیم جلوی هرگونه تجاوز علیه شیعیان را گرفته گرفته و به آزار و اذیت رهبر بزرگ شیعیان این کشور پایان دهند در غیر اینصور خاک کشور ایران را ترک کنند.

4- ما تجمع کنندگان به دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور کشور اعلام می‌کنیم هر چند شهادت راه امامان معصوم(ع) است اما چرا دولت تدبیر که برای کشته‌های کنسرت فرانسوی در کمترین زمان ممکن پیام تسلیت فرستاد، برای کشتار هزار شیعه مقلد امام راحل(ره) سکوت کرده است؟ لذا ما به دولت هشدار می‌دهیم هر چه سریعتر دست از برخورد محافظه‌کارانه برداشته و ضمن برخورد قاطع و صریح با سفیر این کشور رابطه را به حداقل برساند چرا که در غیر اینصور مردم انقلابی خود وارد صحنه خواهند شد.

والسلام علی من‌التبع الهدی - جبهه گروه‌های فرهنگی
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس