کد خبر 508968
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

با توجه به تهدیدهای فزاینده برای چین در دریای جنوبی و احتمال رویارویی این کشور با آمریکا در این منطقه، این کشور در حال تقویت قابلیت ها و توان رزمی دریایی خود است تا در صورت لزوم آماده مقابله و دفاع از خود باشد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی چین که در یک هفته گذشته در دریای جنوبی اقدام به برگزاری رزمایش جنگی کرده، اکنون از تحویل گرفتن کشتی های جدید با قابلیت های بالای عملیاتی خبر داده است.

نیروی دریایی چین در بیانیه ای اعلام کرده که به تازگی سه ناوشکن دارای موشک های هدایت شونده را به خدمت گرفته است که کمک شایانی به ارتقای قدرت جنگی این نیرو در دریاها خواهد کرد.

از جمله این ناوشکن ها مدل«D052» موسوم به کشتی «خه فی» است که در اختیار نیروی دریایی این کشور در بخش دریای جنوبی قرار گرفته است.

ورود ناوشکن جدید چینی به خدمت+عکس

«وانگ دینگ پینگ» معاون کمیسر سیاسی نیروی دریایی ارتش خلق چین در سخنانی اعلام کرد که ناوشکن «خه فی» پیشرفته ترین ناوی است که به موشک های مدرن مجهز می باشد و تاکنون در اختیار نیروی دریایی قرار گرفته است.

وی افزود: با داشتن چنین کشتی های جنگی پیشرفته ای چین می تواند برای نبردهای دریایی و حراست از منافع ملی خود آماده باشد.

به تازگی پنتاگون اعلام کرده بود که چین در حال بکارگیری کشتی های پیشرفته ای در دریای جنوبی است تا معادله قدرت را به نفع خود رقم بزند.

نیروی دریایی چین پیش از این در سال جاری میلادی به دو ناو دیگر از همین مدل به نام های «کونمینگ» و «چانگشا» دست یافت و آنها را در فعالیت های دریایی در منطقه دریای جنوبی بکار گرفته است.

در مقایسه با ناوهای جنگی قبلی چین مانند ناوشکن «ووهان»، کشتی های جنگی جدید قدرت هدف گیری دقیق تری دارند و می توانند در دفاع هوایی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

ناوشکن های هفت هزار تنی جدید چین به موشک های پیشرفته ضد کشتی، تفنگ های کالیبر 1‍30 میلیمتری و موشک های کروز سطح به سطح مجهز می باشند.

«چائو ویدونگ» پژوهشگر مرکز تحقیقات ارتش چین می گوید که این کشتی های جنگی بهترین رادارها را دارند که می توانند کشتی ها و اهداف خود را از مسیرهای بسیار دور ردیایی کرده و در صورت لزوم وارد عمل شوند.

وی می افزاید که موشک ها و تسلیحات این ناوها برای هدف قرار دادن اهدافی در روی خشکی، جنگنده ها، کشتی ها و حتی زیردریایی ها کاربرد دارد.

نیروی دریایی چین همچنین در حال ساخت ناوشکن های 10 هزار تنی 055 است که می تواند بیش از 100 فروند موشک را با خود حمل کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    ما هم باید به این ابعاد بسازیم
  • ناو جماران ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    در حال ساخت ناوشکن ۱۰هزار تنی هست... ، توجه کنید بش میگن ناوشکن!!
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    بیا ببین چین چی داره اونوقت ما چی داریم.....
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    بودجه ی نظامی چین هم چندین برابر ماست
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    کره جنوبی ، بزرگترین سازنده کشتی در جهان رو عشق است. .... تقریبا همزمان با ما خودروسازی رو شروع کردن، الا هیوندا رو دارن ۶۰ سال پیش از کشورهای آفریقایی عقب‌تر بودن، الان مردمش جزء ۳ کشور پردرآمد دنیا هستن در فناوری اطلاعات سامسونگ و ال‌جی رو دارند جالب اینجاس که دفتر خیلی از این شرکت‌ها در «خیابان تهران» در سئول قرار داره :) ما کجای کاریم...خسته شدم دیگه به خدا :(
  • سیدمرتضی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 2
    فزق مابااونا اینه که اونا تلاش کرد از اول نق نزدن مثل ما چرا اینجوریه بدشم اوناتحریم نشدن ماشدیم اونا ۸سال نجنگیدن ماجنگیدیمبااین که هیچ تحریم نبودن بازم برخلاف ما از تولید ملی حمایت کردن ما نکردیم و... به نظر شماباهچین بودجه نظامیه کمی قدرت آمریکارو به چالش کشیدیم اگه بودجه به اندازه چین داشتیم چی میشد این نشان از اینه که مابهترکار کردیم توصنایع نظامی اما مشکل اصلی کمبود بودجن واقعااقتصاد مقاومتی ماروبه اونجها میرسونه که الآن چینو کره رسیدن چه باتحریم چه بی تحریم ایدکم الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس