کد خبر 509513
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت باشگاه سیاه‌جامگان مشهد از صبای قم، رأی خود را صادر کرد و این باشگاه قمی تبرئه شد.

به گزارش مشرق، کمیته انضباطی رأی خود را در خصوص شکایت تیم سیاه‌جامگان مشهد مبنی بر حضور غیرمجاز فرید بهزادی‌کریمی، بازیکن تیم صبای قم در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر  را اعلام کرد.

1-مستنداً به بند 14 ماده 68 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، مهلت ارائه اعتراض به نماینده فدراسیون یا هیئت فوتبال استان برای اعتراض به بازیکنان حریف از حیث مجاز بودن برای مسابقه، از ابتدای مسابقه تا 2 ساعت بعد از پایان مسابقه است. پس از آن هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد، لذا از آنجایی که مسابقه بین دو تیم صبای قم و سیاه‌جامگان در ساعت 15:00 مورخ 8 آذرماه 94 انجام شده و اعتراض باشگاه سیاه‌جامگان در تاریخ 10 آذرماه 94 به فدراسیون فوتبال ارسال شده بود، این اعتراض قابل رسیدگی تشخیص داده نشده و مردود اعلام می‌شود.

2-کمیته انضباطی به استناد ماده 30 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال که صلاحیت عام برای رسیدگی به تخلفات مشمول این آئین‌نامه را به کمیته انضباطی اعطا نموده است، اعلام می‌کند که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال به استناد بند 6 از بخش دوم از پیوست شماره یک آئین‌نامه نقل‌وانتقالات بازیکنان حرفه‌ای فوتبال که در خصوص بازیکنان شاغل خدمت سربازی مقرر کرده است "به محض" اتمام دوره سربازی می‌توانند به باشگاه قبلی خود بازگردند، بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های زمانی مربوط به فصل نقل‌وانتقالات، کارت مسابقه و مجوز حضور بازیکن را خارج از زمان فصل نقل و انتقالات صادر کرده است. این امر با محدودیت‌های در نظر گرفته شده در ماده 13 آئین‌نامه نقل‌وانتقالات بازیکنان و نیز با قسمت اخیر همان بند 6 بخش دوم پیوست شماره یک آئین‌نامه مذکور که قید شده است، انتقال بازیکنان شاغل خدمت سربازی باید "با رعایت سایر مقررات آئین‌نامه نقل و انتقالات "صورت پذیرد، در تعارض است. بر همین اساس:

الف) کمیته انضباطی باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم را در انجام انتقال این بازیکن در خارج از فصل نقل‌وانتقالات مقصر تشخیص نمی‌دهد و ضمن رفع اثر از دستور موقت صادر شده اعلام می‌کند که این باشگاه نمی‌تواند تا شروع زمان بعدی نقل‌وانتقالات و باز شدن پنجره مربوط به نقل‌وانتقالات و انجام تشریفات لازم، از این بازیکن استفاده کند.

ب) با توجه به الزامی بودن انجام خدمت مقدس نظام وظیفه و با توجه به وجود تعارض‌هایی که در آئین‌نامه مربوط به نقل‌وانتقالات با سایر مقررات داخلی و بین‌المللی، می‌بایست موارد مربوط به نقل‌وانتقال بازیکنان مشمول خدمت نظام وظیفه چه در زمان جدا شدن از باشگاه قبلی و چه زمان بازگشت به آن باشگاه، توسط مرجع ذی صلاح مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد و پس از تصویب، جهت اجرا، ابلاغ شود.

ج‌)سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تا هنگام اصلاح آئین‌نامه فعلی و رفع تعارضات، از انتقال بازیکنان شاغل در خدمت سربازی خارج از زمان مجاز نقل‌وانتقالات خودداری کند.

رأی صادر شده به استناد ماده 48 آئین‌نامه انضباطی قطعی و لازم الاجراست.
منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس