در پی حادثه تروریستی پاریس، روزنامه‌های اصلاح‌طلب به تابلوهای تسلیت بدل شدند و عده‌ای نیز برای نشان‌دادن اندوه خود، بیرون سفارت فرانسه در تهران شمع روشن کردند که این روزنامه‌ها آن را نیز به طور چشمگیر پوشش دادند.

روزنامه‌های اصلاح‌طلبگروه سیاسی مشرق – استانداردهای دوگانه اصلاح‌طلبان در مسائل بین‌الملل، سیاست خارجی را رقم زده که به دور از شعار «‌نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»‌ است که همانطور که بر سر در ساختمان وزارت خارجه منقوش شده، به عنوان اصلی اساسی سرلوحه کار دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز قرار دارد.

سیاست معطوف به غرب اصلاحات به دو جهت برای کشورمان مشکل ایجاد می‌کند. رویای غربی اصلاح‌طلبان بی‌َشک یک رویای دست نیافتنی است؛ چراکه غرب هیچ گاه به کشورمان به عنوان یک شریک نگاه نمی‌کند و رفتارهای حیله‌‌گرانه کشورهای غربی نیز به وضوح نشان داده است که غرب به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و از سوی دیگر چنین رفتاری باعث می‌شود که ظرفیت های دیگر حوزه بین‌الملل نیز نادیده گرفته و به طور کل ایران از عرصه‌های مختلف بین‌الملل با دست خالی بازگردد.

این استاندارد دوگانه در رفتار روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به خوبی مشاهده می‌شود. با وجود اتفاقات مهم نیجریه علیه شیعیان این کشور و رهبر آنان «شیخ زکزاکی» که با عکس‌های نگران‌کننده از مجروحیت وی همراه شده است اما روزنامه‌های اصلاح‌طلب بعضا کوچکترین واکنشی به این امر نشان نداده‌اند.

این درحالی است که در ماجرای حادثه تروریستی پاریس روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکپارچه غم و اندوه شده و به تابلوهای تسلیت بدل شدند و عده‌ای نیز برای نشان دادن غم و اندوه خود از این ماجرا بیرون سفارت فرانسه در تهران تجمع و شمع روشن کردند که روزنامه‌های اصلاح‌طلب آنرا نیز به طور چشمگیری پوشش دادند.

البته رفتار دوگانه اصلاح‌طلبان در چنین مسائلی سابقه زیادی دارد و در همان زمان نیز رسانه‌های اصلاح‌طلب با بی‌اعتنایی حادثه تروریستی بیروت که همزمان با حادثه پاریس اتفاق افتاد را از قلم انداختند.

این درحالی است که شیعیان نیجریه که جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند و چشم امید به حمایت و همراهی کشورهای مسلمان از جمله کشور ما دارند، سهمی در روزنامه‌های امروز اصلاح‌طلب نداشتند تا مشی دوگانه جریان معطوف به غرب به خوبی نمایان شود. جالب اینجاست که فرانسوی‌ها نیز در نیجریه نفوذ بسیاری دارند و برخی از کارشناسان نقش فرانسه را در کنار رژیم‌‌های صهیونیستی و سعودی در خلق این ماجرای دهشتناک همتراز می‌بینند.

این درحالی است که از نظر کار حرفه‌ای خبری نیز با توجه به ارزش دربرگیری معنوی، شیعیان نیجریه در جایگاه والاتری از شهروندان فرانسه نزد افکارعمومی کشورمان برخوردارند و واقعه نیجریه نیز ابعاد بیشتری داشته که حتی رهبر شیعیان این کشور را در بر می‌گیرد و از این لحاظ برای کشورمان مهمتر بوده است.

تصاویر صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب پس از این دو واقعه بهتر عمق سیاست دوگانه این جریان را نشان می‌دهد:

روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه‌های اصلاح‌طلب


روزنامه‌های اصلاح‌طلب


روزنامه‌های اصلاح‌طلب


روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه‌های اصلاح‌طلب


روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه‌های اصلاح‌طلب


روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه‌های اصلاح‌طلب

روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛ از غش و ضعف برای فرانسه تا سکوت برای شیعه‌کشی در نیجریه +تصاویر

روزنامه‌های اصلاح‌طلب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خاک بر سر فتنه گران ومواجب بگیران
  • سلام ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این واقعیت خیلی تلخیه. چرا برا قربانیان فرانسه که طرح دولتش بود هموطنان ساکن در فرانسه شمع روشن کردند ولی کسی در فرانسه یا دیگر کشورها مقابل سفارت این کشور شمع و گلی نبرد؟ خون ها گویی کمرنگ هستند امّا همه ی ما در مراتب خود نسبت به کمرنگ شدنش نقش داریم.
  • حسین ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    یعنی‌ اینها از اربابانشون هم بیشرفتر و بی‌ وجدان تر هستند. همین انگلیس و فرانسه اگه یک مسیحی‌ اروپایی‌ جایی‌ به دلیل مسیحی‌ بودنش کشته بشه زمینو زمان را به هم میدوزن و کولی بازی رسانه‌‌ای راه می‌ندازن که اون سرش ناپیدا هست. و حالا میبینیم نه‌ تنها یک مسلمان و دقیقا هم مذهب ما بلکه یک عالم دینی مذهب تشیع در حالی‌ که تنها و بدون یاور هست مظلومانه مورد بدترین حملات و ضربات روحی‌ و جسمی‌ قرار میگیره و اطرافیان و فرزندانش شهید میشن و این حضرات جیره خوار غرب حتّی به اندازه اربابانشون معرفت ندران که یک کلمه صداشون در بیاد.
  • مختار ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این جماعت غربزده اصلاح طلب.که کعبه شان اروپاوامریکاست.اصلانه غیرت دینی دارندونه انسانی.کشته های فرانسه راکه بدست خودتروریست های اربابشان قتل عام شدندراارج مینهند.ولی برای شیعیان نیجر.که مظلوم وبی دفاع سلاخی شدندوقعی نمی نهند.شماراچه شده.شکمهایتان ازحرام پرشده که اینقدربی تفاوتید.معلوم است.که تبارشماچه کسانی هستند.وقتی دائی مولتی میلیاردربه ملاقات حاج حسنی میرود.که ساده زیستی امام مستضعفین رابه کاخ اخرت همان امام تبدیل کرد.که تعجب متفکران سراسرجهان که سادگی امام رادیده بودند.رابرانگیخت.چه رسدبه امت خودمان.بایستی که یکدیگرراتحویل بگیرند.این توطئه جدیدعلیجاب است.که در88ان یکی راگول زد.وحالا برای این یکی نقشه دارد.اقاسیدحسن حرمت امام رانگهدارگول این خناسهارانخور.اگرمیایی بیا.ولی باطناب اینا نه.بوصیت پدربزرگوارتان که مطیع رهبربودعمل کن.70 میلیون فدائی رهبرشماهارانظاره میکنند.واسلام.دلسوز انقلاب
  • جواد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این ها سرمایه های اسراییل اند و باید در عمل هم ارادت به ان وری ها را نشان دهند .
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این روزنامه ها که تیتر پاریس دارند که تاریخ ۲۴ ابان هستند ما ها را گرفتی مشرق جان
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    منظوررت رو گرفتم
  • مشتاق مشرق ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    تو چقد باهوشی، خب داره اون روز با امروز مقایسه می کنه دیگه
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    افریقا همیشه همین بوده. پس خبر حساب نمیشه . شما که دلولپس نمایید میدونید
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اینها دو وظیفه دارند. که از روزنامه هاشون پیداست یکی حمله به عناصر داخلی مخالف سلطه پذیری و دوم تلاش برای دستیابی به قدرت به هر طریقی دیگه نه کاری عزت ملی و استقلال دارند و نه شیعه و نه مظلوم و نه پیشرفت اقتصادی و علمی فقط من نمیدونم چرا به یه مشت وطن فروش نوکر صفت که حتی عقل و شعور درک منافع ملی رو ندارن باید اجازه فعالیت داده بشه
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اصلاح طلب ها که سابقه ارتباط با کشورهای اون ور خلیج فارس رو دارند نباید هم نگران شیعه باشن چون نوکری و مواجب بگیری اصولی داره که باید رعایت کنند!
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    حقوق بشري كه اصلش بربريته و به لباس حقوق بشر در بياد چيز بهتر از اين از توش بيرون نمياد. اينها ها هم جيره بگيران داخلي همان طرز فكر اند ديگه . توقع ديگه اي نبايد داشت.
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    بفرمایید اسهال طلب
  • فروزش ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    سينه چاكان غرب زده كجايند ؟
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مرگ بر نفوذی ها
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    پس باید به تفاوت باشیم ؟؟؟؟؟ خیلی منطق جالبیه!!! اونها یا بی دین بودند یا غیر مسلمان بعذ برای مسلمان ها و شیعه ها بی تفاوت بودن کاملا معناداره... نگاه غیر اسلامی و غرب زده روشن از روزه!! اون هم نه تروریستی بدست نیروهای دولتی.... آمریکا که برای کشته شدن یک نفر در ایران خوذشونو هلاک میکردند حالا برای کشتار 500 نفره حکومتی کجا ست؟؟؟؟؟؟
  • علی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    شیعه کشی در نیجریه محکوم است. ولی خواهشاً رسانه های محافظه کار و دلواپس کمی هم به آوارگی و نسل کشی مسلمانان بیگناه و مظلوم میانمار توجه کنند. آنها هم انسان و مسلمانند. فقط فرقشان با بقیه مسلمانان این است که رهبر یا نماینده و تریبون در اختیار ندارند. حتی دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی هم برایشان ممکن نیست و بهمین خاطر در سکوت خبری حاکم در کشورشان توسط بوداییان تندرو قتل عام میشوند.
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خب شما که دلواپس نیجریه هستید میرفتید جلوی سفارتشون واسه شیعیانش شمع روشن میکردید...
  • مختار ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خداوند اینها را با بوکوحرام و وهابی ها در جهنم محشور کند. خداوند شما را بی ابرو کند و ماهیت شیطانی این گروهای شیطانی داخلی را به مردم بشناساند.
  • علی ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    روزنامه های اصولگرا هم به نسبت ادعایی که داشتن کار خاصی نکردن: اکثرا خبر یا نبود یا تیتر یک نبود! اون رو هم یه مقایسه می ذاشتین با توجه به داعیه ای که دارن خیلی تفاوت نمی کرد!
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مشرق واقعا انتظار داری اینا برای نیجریه و شیعیانش متاسف باشن؟!!! خداییش من اگه تیتری ازینا می دیدم که از شیخ بزرگوار زکزاکی حمایت می کردند در حقانیت این مرد شریف شک می کردم و اخبارش و پیگیری نمی کردم اگه اصلاح طلبها از دین یا مذهب یا مرام اجتماعی دفاع کنند من ازون دین یا مذهب یا مرام اجتماعی بیزارم مطمئنا دین اینها با دین ما مذهبشون با مذهب ما و مرامشون با مرام ما فرق داره
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    واقعاً هم خاک بر سر آنها که یک مشت هرزه و هرزه نویس و هرزه پرور هستند
  • خسرو ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    احسنت برادر
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    مرحبا برادرم
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    بی وجدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس