کد خبر 508678
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

ارتش نیجریه خبر شهادت همسر رهبر شیعیان این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، ارتش نیجریه با تکذیب خبر به شهادت رسیدن همسر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور اعلام کرد وی همچنان در قید حیات است.

ارتش نیجریه اعلام کرد: "مالام زینات ابراهیم" همراه با همسرش "شیخ ابراهیم زکزاکی" در بازداشت ارتش هستند. پس از پخش شایعاتی در خصوص این که برخی از شیعیان نیجریه قصد ترور رئیس ستاد ارتش را دارند، درگیری هایی در ایالت شمالی کادونا به وقوع پیوست. "جنبش اسلامی نیجریه" که رهبری آن را شیخ زکزاکی به عهده دارد، این اتهامات را رد کرده است.

ارتش مدعی شد گروهی از شیعیان تلاش داشته اند روز شنبه "تورکور بوروتای،" رئیس ستاد ارتش را هنگام حرکت کاروان نظامیان ترور کنند؛ اما جنبش اسلامی نیجریه می گوید ارتش بسوی آنها تیراندازی کرده و دست کم 20 نفر را به شهادت رسانده است.

"کمیساریای اسلامی حقوق بشر" روز یکشنبه اعلام کرد  ارتش پیش از بازداشت شیخ زکزاکی، خانه او را با دوتانک محاصره کرده بود. سال گذشته نیز سه فرزند شیخ زکزاکی در درگیری های ارتش با شیعیان این کشور به شهادت رسیدند.  روز گذشته نیز یک منبع آگاه در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد حال شیخ ابراهیم زکزاکی وخیم است و رسیدگی پزشکی به ایشان صورت نمی گیرد.

منبع: بی بی سی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس