کد خبر 508387
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

سخنگوی ارتش نیجریه‌ در توجیه یورش خشونت‌آمیز نظامیان به شیعیان این کشور که بیش از 300 شهید برجا گذاشته،‌ گفت شیعیان نیجریه‌ای جاده‌ها را بند آورده بودند که این موضوع قابل تحمل نبود.

به گزارش مشرق، در حالی که رسانه‌ها از شهادت بیش از 300 شیعه نیجریه‌ای شامل همسر،‌ پسر و معاون رهبر شیعیان این کشور خبر داده‌اند، ارتش در بیانیه‌ای سعی در توجیه حملات نظامیان به شیعه‌های این کشور کرده است.

سخنگوی ارتش نیجریه در بیانیه‌ای برای توجیه حملات به شیعیان به دو موضوع اشاره کرد که جنبش اسلامی این کشور هر دوی این موضوعات را به شدت رد کرده است.

«سانی عثمان» مدعی شده که یک دلیل این یورش، بستن جاده‌ها از سوی شیعیان بود و دلیل دیگر تلاش نافرجام حامیان رهبر شیعیان برای ترور فرمانده ارتش نیجریه در ایالت کادونا بود.

این مقام ارشد ارتش نیجریه تاکید کرد: «حادثه دیروز درگیری‌ها بین یگان‌های ارتش نیجریه که همراه رییس ستاد مشترک ارتش بودند و پیروان شیخ ابراهیم زکزاکی که احتمالا عضو فرقه شیعیان در زاریا بودند را شامل می‌شد که به از دست رفتن جان تعدادی از اعضای شیعه منجر شد».

سخنگوی ارتش همچنین مدعی شد: «اعضای شیعه راه‌ها و جاده‌ها را بسته بودند و به دیگران اجازه عبور و انجام کار و فعالیت قانونی‌شان را نمی‌دادند که البته این حادثه خیلی تاسف برانگیز بود».

او با تاکید بر اینکه حقوق همه گروه‌ها و اشخاص از جمله حامیان شیخ زکزاکی بر اساس قانون اساسی محترم شمرده می‌شود، باز هم ادعای عجیب مسدود شدن جاده‌ها از سوی شیعیان را تکرار کرد.

عثمان گفت: «مهم است این را بگوییم که طی سالیان گذشته، ‌این گروه(شیعیان) از راه‌ها و جاده‌ها عمومی استفاده کرده و سختی‌ها، اختلال‌ها، تاخیرها و تهدیدات زیادی را درست کرده‌اند. قانون را نقض کرده‌اند که این قابل تحمل نیست و باید متوقف شود».

سخنگوی ارتش نیجریه البته هیچ اشاره‌ای به سرنوشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور و اینکه آیا او بازداشت شده یا نه،‌ نکرد.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن از اصفهان ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    باید یه این شخص گفت: خر خودتی و اربابان وهابیت.
  • حامی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    یعنی شما می فرمایید برای بند آوردن جاده و تلاش برای ترور توسط چند نفر باید نفر بیگناه رو کشت. این چه دین و آیینی هست .....
  • محبتی ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    راهپیمایی میلیونی اربعین امسال در آن کشور بصورت خاری در چشم بوکوحرام و داعش بود. درود خدا بر پیروان راستین حسین که با وجود فاصله هزاران کیلومتری از
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    برای بستن جاده سیصد نفر را می کشند؟ یعنی انقدر برای مردم خود ارزش قائل هستید خوب گاز آشک آور هم هستا بلد نیستید یکی از دلائلی که برای بحران سوریه می آورند و می گویند اسد باید برود اوایل شلوغیها تعدادی کشته شده اند الان چرا آن کشورها خفه خون گرفته اند
  • محمد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    اگه عرضه دارید برید جلو بکوحرام رو بگیرید که زناتون رو بیبرن برا نکاح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس