کد خبر 507761
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

جلسه محاکمه «صلاح هلال» وزیر سابق کشاورزی در قضیه فساد که سپتامبر گذشته پس از استعفا دستگیر شده بود، برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری مصر، نخستین جلسه محاکمه صلاح هلال وزیر سابق کشاورزی در قضیه فساد روز گذشته برگزار شد.

مسئولان مصر در همین پرونده 3 متهم دیگر از جمله مدیر دفتر هلال، یک تاجر و یک دلال را دستگیر کرد.
دادستانی کل در گزارش خود آورده است که هلال و مدیر دفتر وی از طریق یک دلال یک قطعه زمین دولتی به مساحت 2500 هکتار را به یک تاجر اعطا کرده و در مقابل آن رشوه دریافت کرده اند که از جمله این رشوه ها نیز اعطای یک خانه مجلل به ارزش میلیون ها پوند به هلال است.

از سوی دیگر سازمان شفاف سازی بین المللی اعلام کرد که مصر در سال 2014 از میان 175 کشوری که از فساد رنج می برند، در ردیف 94 قرار دارد.

تحلیلگران بر این باورند که خشم مردم از فساد یکی از دلایل انقلاب سال 2011 بود که به سرنگونی حسنی مبارک منجر شد.
دادگاه مصر همچنین رسیدگی به این پرونده را به تاریخ 9 ژانویه موکول کرد.

دادگاه نظامی 196 حامی مرسی را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاه نظامی مصر طی حکمی دها نفر از حامیان «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده این کشور را به حبس ابد و یا حبس 10 تا 15 سال محکوم کرد.

دادگاه نظامی استان اسیوط روز گذشته 196 نفر از حامیان محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مردم مصر را به صورت غیابی در حوادث مربوط به آتش زدن ساختمان اداری دادستانی و حمله به پایگاه امنیتی دلجا وابسته به مرکز دیرمواس در جنوب استان المنیا، محاکمه کرد.

بر اساس این گزارش، این دادگاه همچنین «ممدوح مبروک» مدیر دفتر اداری جماعت اخوان المسلمین در المنیا را به 15 سال حبس و نیز 22 متهم دیگر را در دو قضیه مذکور به 10 سال حبس و پرداخت 20 هزار پوند محکوم کرد.

دادگاه نظامی استان اسیوط همچنین طی 8 جلسه به اظهارات متهمان و هیئت دفاع آنها در این دو قضیه گوش فرا داد.

دادستانی مصری در مارس گذشته این متهمان را به اتهام پیوستن به یک گروه ممنوعه، تحریک به خشونت و حمله به تاسیسات عمومی و خصوصی و مرکز پلیس و تاسیسات قضائی در جریان حوادثی که به دنبال کشتار هواداران مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه رخ داد، به دادگاه نظامی ارجاع داده بود.

2 افسر به اتهام شکنجه یک وکیل تا حد مرگ به 5 سال حبس محکوم شدند

دادگاه مصر 2 افسر دستگاه امنیت ملی را به صورت غیابی به اتهام شکنجه یک وکیل در داخل مرکز پلیس تا حد مرگ به 5 سال حبس محکوم کرد.

بر  اساس این گزارش، دادگاه جنایی قاهره، «عمر محمود عمر حماد» و «محمد الانوار محمدین» دو افسر پلیس دستگاه امنیت ملی را به اتهام حمله به یک وکیل به نام «کریم حمدی» و شکنجه وی تا حد مرگ در داخل مرکز پلیس المطریه به 5 سال حبس محکوم کرد.

به گفته یک منبع قضایی، قاضی در ابتدای جلسه متهمان را صدا زد اما این متهمان در جلسه قبلی آزاد شده و در جلسه حضور نداشتند.
وی اشاره کرد که حکم صادره علیه این متهمان طی 60 روز قابل اعتراض است.
پیش از این نیز دادگاه جنایی در تاریخ 6 ژوئن حکم ممنوع الخروج بودن این دو افسر را صادر کرده بود.

کشته شدن 3 نظامی در حمله به یک ایست امنیتی در سینا

یک منبع امنیتی گفت که در نتیجه حمله افراد مسلح به یک ایست امنیتی در جاده بین المللی رفح- العریش، 3 افسر ارتش مصر به قتل رسیدند.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح ناشناس به ایست بازرسی الماسوره واقع در جاده بین المللی رفح – العریش حمله کرده و 3 نظامی ارتش مصر را به قتل رساندند.

بر پایه این گزارش، زخمی ها به بیمارستان عمومی العریش منتقل شدند و نیروهای امنیتی نیز اطراف مکان حادثه را به محاصره امنیتی درآوردند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است و این در حالی است که گروه تروریستی انصار بیت المقدس که پس از بیعت با داعش به «ولایت سینا» تغییر نام داده است در منطقه سینا فعالیت دارد و تا کنون عملیات های زیادی را علیه نیروهای ارتش و پلیس انجام داده است.

دادگاه مصر حکم اعدام 5 تروریست را تائید کرد

دادگاه فرجام خواهی مصر حکم اعدام 5 عضو گروه تروریستی انصار بیت المقدس به اتهام حمله به یک کلیسا و طلا فروشی را تائید کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه مذکور اعتراض هیئت دفاع متهمان در قضیه معروف به «باند تروریستی اکتبر» را که به اجرای حمله به کلیسای العذراء در شهر 6 اکتبر معروف است،  رد کرد. این حکم دادگاه نهایی بوده و قابل اعتراض نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس