کد خبر 507344
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

با رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت در کنفرانس تهران و معرفی 50 طرح نفتی و گازی در این کنفرانس به نظر می رسد، چشم ایتالیایی ها به میدان پارس شمالی است.

به گزارش مشرق، یک مقام مسئول در صنعت نفت از مذاکره ایران و ایتالیا به منظور بازسازی و تعمیر توربین های گازی خبر داد و گفت: علاوه بر ایتالیا آلمانی ها نیز قول داده اند، پس از رفع تحریم های نفتی فروش و بازسازی توربین های گازی را به ایران تسهیل کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع ایتالیایی ها که در رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت در تهران حضور داشتند، آمادگی اولیه خود را برای توسعه میدان پارس شمالی اعلام کردند و قرار است جزئیات بیشتر این میدان در مذاکرات بعدی و به ویژه در نشست لندن به ایتالیایی ها تشریح شود.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر ایتالیا شرکت هایی از کره جنوبی و ژاپن نیز توضیحات بیشتری در مورد میدان پارس شمالی درخواست کرده بودند که به نظر می رس، شانس ایتالیا برای توسعه این میدان بیشتر از ژاپن و کره جنوبی است.

میدان گازی پارس شمالی در ١٢٠کیلومتری جنوب شرقی بوشهر در آبهای خلیج فارس به عمق 30 متری به فاصله ١٠ تا ١٥کیلومتری از ساحل واقع شده است.

این میدان که در عمق ٤٠٠٠ متری زیر سطح زمین قرارداد که دارای مساحتی معادل ٢٥ در ٢٠ کیلومتر مربع بوده و به شکل گنبدی با شیب ملایم کمتر از ٢٠ درجه است.

این میدان دارای گاز ترش با مایعانات گازی همراه به مقدار چهار بشکه در میلیون فوت مکعب گاز از سنگ مخزن کربناته موسوم به خوف با ستون گاز به ضخامت ١٧٠٠ متر است.

ذخیره گازی میدان بیش از 57 تریلیون فوت مکعب است که ٧٢ درصد آن در مخزن بالایی بنام کنگان و دالان فوقانی و ٢٨ درصد بقیه ذخیره گازی در مخزن زیرین بنام دالان تحتانی است، قرار گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس