کد خبر 507210
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

نخست وزیر عراق با بیان اینکه نباید تمایل به همکاری را با اعزام نیروی نظامی اشتباه گرفت اظهار داشت، صبر عراق به خاطر ضعف نیست.

به گزارش مشرق، "حیدر العبادی" در سخنانی تلویزیونی گفت: نبرد ما با داعش برای حمایت از حاکمیت عراق است.

وی افزود: نباید تمایل به همکاری را با اعزام نیروهای زرهی ترکیه اشتباه گرفت، این نیروها بدون موافقت ما وارد عراق شده‌اند.

سومریه نیوز به نقل از العبادی تأکید کرد: ما در انجام وظایف قانونی و شرعی خود در حمایت از این سرزمین کوتاهی نخواهیم کرد؛ صبر این امت به خاطر ضعف نیست.

العبادی با این حال خاطرنشان کرد: اقدامات ما ضد مردم دوست ترکیه نیست، و شهروندان ترکیه‌ای به عنوان مهمان در عراق هستند و ما وظیفه داریم از آنان حمایت کنیم.

نخست وزیر عراق گفت: عراق از هیچ کشوری درخواست اعزام نیرو نکرده است، و غیر از نیروهای زرهی ترکیه‌ای، هیچ نیروی خارجی دیگری در عراق وجود ندارد.

العبادی با بیان اینکه عراق راه گفتگو را نبسته است، تأکید کرد: دولت عراق تا این لحظه راه‌های مسالمت آمیز را در پیش گرفته است و به همسایه خود ترکیه مهلت زمانی داده تا نیروهای خود را خارج کند.

وی خاطرنشان کرد که موضع عراقی ها در خصوص حاکمیت، یکپارچه است.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: دولت عراق مخالف اقدام غیرقانونی نیروهای ترکیه است.

العبادی با بیان اینکه خاک عراق به صورت آشکار از سوی یک کشور همسایه مورد تعرض قرار گرفته است، تأکید کرد: وظیفه داریم که همه اقدامات لازم را برای حمایت از حاکمیت خود اتخاذ کنیم.

وی افزود: نیروهای مسلح، بسیج مردمی و فرزندان عشایر از حاکمیت عراق دفاع می کنند، و حضور نیروهای ترکیه رسمی نیست و نقض حاکمیت عراق به شمار می آید.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس