مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اگر نرخ ارز کاهش نیابد، هزینه سفر به عتبات عالیات عراق هم افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، محسن نظافتی با بیان این که هزینه سفر به عتبات عالیات عراق تا 30 دی ماه امسال تغییر نخواهد کرد، اظهار کرد: ممکن است قیمت سفر کاروانی به عتبات در دوره بعدی افزایش یابد، البته همه چیز به نرخ ارز بستگی دارد. در دوره قبل قیمت سفرها با ارز 3500 تومان محاسبه شده بود، اما حالا نرخ ارز به بیش از 3600 تومان رسیده و این شرایط درحالی که حدود 70 درصد خدمات سفر عراق ارزی تامین می شود، روی افزایش هزینه این سفر بی تاثیر نیست.
 
وی ادامه داد: در هر حال ما فعلا تصمیمی برای افزایش هزینه سفر به عتبات عالیات عراق نداریم، اما اگر نرخ ارز پایین نیاید، مجبوریم متناسب با آن تصمیم دیگری بگیریم.
 
او در ادامه از افزایش استقبال برای سفر عتبات پس از اربعین خبر داد و افزود: اعزام های اربعین تاثیری روی میزان تقاضای مردم نگذاشته، برای همین ما از مجری این سفرها (شمسا) درخواست کردیم ظرفیت موجود در بخش اقامت و حمل و نقل داخلی عراق را برای فصل بعدی بسنجد تا افزایش ظرفیت را متناسب با آن درنظر بگیریم.
 
نظافتی سپس از احتمال افزایش ظرفیت اعزام زائران به عتبات عالیات عراق خبر داد و افزود: درصورت پاسخگو بودن امکانات عراق، روزانه بین 10 تا 30 کاروان مضاف بر کاروان های قبلی به عراق اعزام خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس